    From: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czynny żal
    Date: 19 Aug 2006 19:04:04 +0200

    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Widzisz "t", i tu jest cała paranoja polskiego systemu podatkowego.
    > Miałem kiedyś przypadek, że otrzymałem od swojego dostawcy fakturę (ja byłem
    > kupującym) fakturę podpisaną przeze mnie i przez dotawcę, płatność za
    > fakturę, potwierdzona, wszystkie wymogi formalne spełnione. Teoretycznie.
    > Lecz w czasie jakiejś tam kontroli krzyżowej okazało się, że mój dostawca
    > nie ma zaewidencjonowanej owej faktury, mimo tego, że ja mam oryginał z
    > pieczęcią i podpisem, mam płatność, zaewidencjonowałem ją jako koszt, nie
> [...]
    Jeżeli masz dostęp do archiwum Gazety Prawnej to poszukaj w artykułach
    dotyczących VAT. Z tego co pamiętam ( i mam gdzieś zarchiwizowane ) to w takim
    przypadku można powołać się bezpośrednio na prawo unijne w którym nie ma
    takiego wymogu. Jeżeli posiadasz fakturę merytorycznie poprawną a dodatkowo
    posiadasz dowód zapłaty należności z niej wynikającej, to reszta jest
    zmartwieniem Twojego kontrachenta. Tylko że nasi ( ? ) urzędnicy skarbowi nie
    chcą o tym wiedzieć. Jak znajdę chwilę czasu to postaram się odnaleźć stosowny
    artykuł w którym jest podana również podstawa prawna jak dobrze pamiętam. Tytuł
    brzmiał " Brak kopii faktury u wystawcy " lub tak jakoś.
    Pozdrawiam.