  • 1. Data: 2009-05-02 03:04:45
    Temat: Czynny zal - jak długo?
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    Znajoma odziedziczyła spadek z ustawy - orzeczenie sądu, ale niestety
    nie wiedziała, ze należy zapłacić podatek od spadku. Urząd Skarbowy
    tez jej nie powiedział i i nie wszczął postępowania z Urzędu, więc
    obecnie w piśmie do US wraz z informacją o nabyciu spadku wyrażony
    został czynny żal z uwagi na nieznajomość przepisów prawa. US, po mimo
    wyrażenia czynnego żalu, może oczywiście nałożyć karę.

    I tu KLUCZOWE PYTANIE: czy US ma jakiś termin na nałożenie takiej kary
    od dowiedzenia się o tym fakcie? (podobnie jak w kodeksie pracy, gdzie
    pracodawca może nałożyć karę tylko w określonym czasie od momentu
    dowiedzenia się?)

    Czy też US ma nielimitowanego czasem straszaka, że zawsze może nałożyć
    tę karę na zasadzie "jeśli podatnik nie zgadza się z wysokością wyceny
    określonej przez US dla odziedziczonej nieruchomości, to US przypomni
    sobie o możliwości nałożenia tej kary"?

    W Ustawie Karno Skarbowej unormowania takiego nie znalazłem, czy może
    jest gdzieś indziej? Gdzie?

  • 2. Data: 2009-05-02 06:08:40
    Temat: Re: Czynny zal - jak długo?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 May 2009, VoyteG wrote:

    > I tu KLUCZOWE PYTANIE: czy US ma jakiś termin na nałożenie takiej kary
    > od dowiedzenia się o tym fakcie?

    IMVHO - do przedawnienia, przy czym w przypadku "nieujawnionej
    darowizny" przedawnienie biegnie od ujawnienia (a ściślej terminu
    wpłaty podatku, określonego w momencie ujawnienia).

    > W Ustawie Karno Skarbowej unormowania takiego nie znalazłem,

    A art.44?
    Właśnie na tej zasadzie - skoro nie ma innego uregulowania, to
    działa ogólne.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-05-02 06:50:47
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A art.44?
    > W�a�nie na tej zasadzie - skoro nie ma innego uregulowania, to
    > dzia�a og�lne.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem te odpowiedz, ale moje pytanie nie
    dotyczy należności podatkowej - te trzeba zapłacić po ustaleniu, gdy
    wyliczy Urząd, tak więc obecnie nie można zapłacić, ponieważ nie
    wiadomo ile. Natomiast moje pytanie dotyczyło ewentualnej kary za
    niezłożenie zawiadomienia do US w terminie miesiąca od przyjęcia
    spadku. Tak więc ponownie pytam, jak długo US może ukarać za to, po
    czynnym okazaniu żalu?