  • 1. Data: 2009-05-01 11:47:50
    Temat: Spóźniony PIT
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Wlasnie sie zorientowałem, ze zapomniałem złozyc pit - wypełniłem jakis
    czas temu ale nie wysłałem (PIT-37 i PIT-36L innej osoby).
    Jakiej mam sie spodziewac kary?
    Z PIt-37 mam zwrot za internet - wykasowac to, bo i tak juz nie zwróca?
    Dołozyc jakies pismo, tłumaczyc sie jakos czy wysłać sam PIT?

    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć
    między nimi. I cóż ty na to fizyko???

  • 2. Data: 2009-05-01 14:14:51
    Temat: Re: Spóźniony PIT
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Wlasnie sie zorientowałem, ze zapomniałem złozyc pit - wypełniłem jakis
    > czas temu ale nie wysłałem (PIT-37 i PIT-36L innej osoby).
    > Jakiej mam sie spodziewac kary?

    "Eksperci radzą, że lepiej wysłać w terminie do 30 kwietnia br. błędnie
    wypełniony, ale podpisany PIT, niż wysłać poprawnie rozliczony formularz już
    po czasie. Najważniejsze, aby podpisany PIT trafił w terminie do karbówki,
    później można złożyć korektę w dowolnym terminie, w ciągu pięciu lat, gdyż
    potem zobowiązanie podatkowe się przedawnia. W terminie do 30 kwietnia
    należy zapłacić zaległy podatek."

    http://www.pit.pl/lepiej_zlozyc_bledny_pit_niz_zrobi
    c_to_po_terminie_rodzaje_podatkow_sy_6072.php

  • 3. Data: 2009-05-01 14:25:49
    Od: spp <s...@o...pl>

    Q pisze:

    > "Eksperci radzą, że lepiej wysłać w terminie do 30 kwietnia br. błędnie
    > wypełniony, ale podpisany PIT, niż wysłać poprawnie rozliczony formularz
    > już po czasie.

    No dobrze, ale pytanie brzmi: Lepiej wysłać teraz czy wcale? :)

    --
    spp

  • 4. Data: 2009-05-01 14:30:50
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > No dobrze, ale pytanie brzmi: Lepiej wysłać teraz czy wcale? :)

    wcale + wyjazd na kajmany w stylu:
    papatki polandzie, nowy dom, nowi znajomi, nowe zycie :)

  • 5. Data: 2009-05-01 14:39:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > terminie, w ciągu pięciu lat, gdyż potem zobowiązanie podatkowe się
    > przedawnia. W terminie do 30 kwietnia należy zapłacić zaległy

    strasznie fajnie, ale ja nie wysłałem dlatego, ze nie wiedziałem jak
    wypełnic, tylko ze zwyczajnie odkładałem to a w ostatnich dwóch tygodniach
    byłem tak zabiegany, ze zupelnie zapomniałem o tym.
    To ze musze wysłac, chyba nie polega dyskusji.
    Pytanie brzmi czy:
    a) dołączyć jakies pismo.
    b) kwestie odliczenia internetu pomijam - jest nieaktualna
    c) wpadła mi jednak kwestia 1% - moge wybrac organizajce czy nie?

    I tylko tyle.
    Ewentualnie jakiej kary sie spodziewac?

    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam
    na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam.

  • 6. Data: 2009-05-01 15:52:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
> [...]
    > Z PIt-37 mam zwrot za internet - wykasowac to, bo i tak juz nie zwróca?
    > Dołozyc jakies pismo, tłumaczyc sie jakos czy wysłać sam PIT?

    wysłać natychmiast.
    nie widzę powodu do nieodliczania ulgi. Chyba, że przegapiłem jakiś artykuł.

    Natomiast jeśli jest to pit wspólny to wspólne rozliczenie właśnie szlag
    trafił i musisz złożyć dwa oddzielne pity.

    Kara wynosi od 1/10 do 20 x minimalne wnagrodzenie, czyli gdzie oo stówy
    do 20 tys zł. Wg uznania US.

    Co do pit36L sie nie wypowaiadam bo ta działka mnie nie interesuje

  • 7. Data: 2009-05-01 15:56:25
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    wiadomości news:01052009.3B050F8E@budzik61.poznan.pl...

    > Dołozyc jakies pismo, tłumaczyc sie jakos czy wysłać sam PIT?

    Wyślij na poczcie normalnie, żadnych dodatkowych pism. Poproś aby pani na
    liście słabo odbiła stempel pocztowy. Na 99% będziesz miał to "z głowy". :)
    Tylko zrób to w sensownym terminie, w sobotę albo najpóźniej w poniedziałek.

  • 8. Data: 2009-05-01 16:34:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > na liście słabo odbiła stempel pocztowy. Na 99% będziesz miał to "z
    > głowy". :) Tylko zrób to w sensownym terminie, w sobotę albo

    kurcze, zrobiłem dzis, ale o delikatnym podbiciu stempla nie pomyslałem :)

    Cóz - zobaczymy.
    Dzieki wszystkim za poradę.

    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,
    abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho

  • 9. Data: 2009-05-01 17:38:51
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Przez datę 1-3 maja nic się nie powinno stać, podjedź na pocztę, wyslij i tyle.
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2009-05-01 18:23:40
    Temat: Re: Spózniony PIT
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <0...@b...poznan.pl>, budzik61
    @poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj says...>

    > strasznie fajnie, ale ja nie wyslalem dlatego, ze nie wiedzialem jak
    > wypelnic, tylko ze zwyczajnie odkladalem to a w ostatnich dwóch tygodniach
    > bylem tak zabiegany, ze zupelnie zapomnialem o tym.
    > To ze musze wyslac, chyba nie polega dyskusji.
    > Pytanie brzmi czy:
    > a) dolaczyc jakies pismo.
    > b) kwestie odliczenia internetu pomijam - jest nieaktualna
    > c) wpadla mi jednak kwestia 1% - moge wybrac organizajce czy nie?
    >
    > I tylko tyle.
    > Ewentualnie jakiej kary sie spodziewac?

    300-400 pln, z praktyki