eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDAROWIZNA MIESZKANIA a zamieszkanie, ewentualne naliczenie podatku itp HELP!!! › Re: DAROWIZNA MIESZKANIA a zamieszkanie, ewentualne naliczenie podatku itp HELP!!!
    From: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DAROWIZNA MIESZKANIA a zamieszkanie, ewentualne naliczenie podatku itp
    HELP!!!
    Date: Wed, 07 Jun 2006 12:31:02 -0500

    krakowianka wrote:
    > dziekuje Witku!
    > zastanawiam sie jednak skad w Tobie tyle zlosliwosci?
    > Po co te ponizsze uwgi?

    To nie była złośliwość tylko pytanie z mojej strony.

    > a odpowiedz jest prosta; na bulke mnie jeszcze stac a na podatek od darowizny
    > niestety NIE.

    A gdybyś pieniądze na bułkę (w cenie netto) miała, ale na bułkę z
    podatkiem już nie, to traktowałabyś to jako coś niesprawiedliwego?

    Weź kredyt w banku na zapłacenie podatku pod hipotekę mieszkania. Pod
    hipotekę powinnaś dostac bez problemu.
    Wynajmij mieszkania na okres roku i kredyt sam sie spłaci.

    I troche mnie zraniles...
    Starałem się odpowiedzieć na wszystkie twoje pytania, łącznie z tym,
    dlaczego trzeba być nieuczciwym.

    > I zanim cos zle zrobie to poprostu chce
    > sie dowiedziec o wszystkie opcje. Bo jesli mialabym zaplacic powiedzmy 6-9tys
    > zlotych to "jakos to popozyczam" ale 15-20 albo wiecej to niestety nie :-(

    Wzór jest w ustawie o podatku od spadków i darowizn.
    Jak mi podasz od jakiej kwoty mam ci policzyć podatek to ci go podam z
    dokładnością co do grosza.

    > A dlaczego uwazasz ze wartosc podatku bedzie naliczona wg wartosci mieszkania
    > na dzien dzisiajszy a nie na dzien darowizny.

    Bo tak jest to zapisane w ustawie.

    > PODKRESLAM iz nie zamierzam
    > sprzedawac mieszkania. Panie w US mowily o wartosci z 2002go o ile je dobrze
    > zrozumialam bo byla nawet dyskusja na temat "ulepszen" ktore powstaly w
    > miedzyczasie (flizy, parkiet itp)i o tym ze wartosc byla nizsza niz dzisiaj..

    Sorry, ale panie w US g... wiedzą.
    Jak przyjdzie co do czego, to się później panie w US wyprą.
    Jak poprosisz US o wykładnie na piśmie, to już wtedy nie będą takie
    szybkie w udzielaniu odpowiedzi i najpierw się dobrze zastanowią zanim
    coś palną na papierze.