eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDAROWIZNA MIESZKANIA a zamieszkanie, ewentualne naliczenie podatku itp HELP!!! › Re: DAROWIZNA MIESZKANIA a zamieszkanie, ewentualne naliczenie podatku itp HELP!!!
    From: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DAROWIZNA MIESZKANIA a zamieszkanie, ewentualne naliczenie podatku itp
    HELP!!!
    Date: Wed, 07 Jun 2006 13:15:17 -0500

    krakowianka wrote:
    > jeszcze raz dzieki :-)
    >
    > mieszkanie ma 56,2 metry i jest w dosyc drogiej dzielnicy, gdzie metr kosztuje
    > ok 4500-5600zl na dzien dzisiejszy (a w 2002gim cena metra wynosila polowe...)i
    > cos mi sie wydaje, ze nawet jak wynajme to mieszkanie na rok to i tak nie
    > bedzie starczyc na ten podatek + splate kredytu
    >
    > czyli szacunkowo, wartosc mieszkania na dzien dzisiejszy to ok 25300zl do
    > 315000zl, bylabym wdzieczna gdybys "uswiadomil mnie" z jakiego rzedu podatkiem
    > od darowizny by sie wiazalo wymeldowanie :-)

    załóżmy,że 300 tyś.
    podatek wyjdzie około 18 tyś.

    > i podejrzewam ze suma sumarum "uczucie i slub" beda musialy poczekac te 19scie
    > miesiecy do stycznia 2008..

    Kiedy dokładnie miała miejsce darowizna?
    Wiesz, że podatek liczy się 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym
    składało się zeznanie podatkowe, a nie 5 lat od dnia darowizny.
    Żebyś nie wyjechała przypadkiem kilka dni za wcześnie, bo będzie płacz i
    zgrzytanie zębów.

    Tu są jedyne furtki jakie znam, ale zdaje się, że żadna cie nie zadowala.

    7. Nie stanowi podstawy do wygaśnięcia decyzji zbycie udziału w budynku
    lub lokalu na
    rzecz innego ze spadkobierców lub obdarowanych oraz zbycie budynku lub
    lokalu, jeżeli było
    ono uzasadnione koniecznością zmiany warunków mieszkaniowych, a nabycie
    innego budynku
    lub uzyskanie pozwolenia na jego budowę albo nabycie innego lokalu
    nastąpiło nie później niż w
    ciągu sześciu miesięcy od dnia zbycia.

    Teraz pytanie do wróżki.
    Czy zakup mieszkania na terenie Unii Europejskiej po za Polską w związku
    ze zmianą miejsca zamieszkania podpada pod ten paragraf?
    Może zadaj to pytanie oficjalnie na papierze w US.
    Jeżeli dostaniesz odpowiedź pozytywną, to będzie to interpretacja
    wiążąca i wówczas nie mogą się od tego wymigać.
    Albo radzę ci wziąc stówę w kieszeń i iść do doradcy podatkowego, może
    to już przerabiał i to niech on wyśle zapytanie o interpretację do US,
    żeby czegoś nie skopać.