  • 1. Data: 2006-01-21 12:35:59
    Temat: DG KPiR komputerowo itp.
    Od: marcin <m...@o...pl>

    Witam

    Jakie wymogi powinien spełniać program do KPiR abym nie musiał
    prowadzić papierowej KPiR oraz ewidencji VAT?
    Jakie wydruki powinienem móc robić dla kontroli oraz na bieżąco.

    dzięki
    pozdr.
    mk

  • 2. Data: 2006-01-21 14:40:35
    Temat: Re: DG KPiR komputerowo itp.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Jan 2006, marcin wrote:

    > Witam
    >
    > Jakie wymogi powinien spełniać program do KPiR abym nie musiał
    > prowadzić papierowej KPiR

    ...mam pytanie: czytałeś rozporządzenie o KPiR?

    > oraz ewidencji VAT?
    > Jakie wydruki powinienem móc robić dla kontroli oraz na bieżąco.

    W tym cały pic :)
    Wydruk musi być zgodny ze wzorem księgi.
    Te same numery i tytuły kolumn....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-01-23 05:50:31
    Od: "alfa" <a...@o...pl>

    > ...mam pytanie: czytałeś rozporządzenie o KPiR?

    > W tym cały pic :)
    > Wydruk musi być zgodny ze wzorem księgi.
> [...]

    Witam

    Mam pytanie odnosnie tego wzoru ksiegi, bo dla KPiR jest wzor zdefiniowany
    przez panstwo a czy jest taki wzor dla ewidencji VAT bo nie natknalem sie na
    takowy, ale pewnie za slabo szukalem jak zwykle :(. Moze mi ktos poda jakis
    namiar na stronie ministerstwa ?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-01-23 07:59:48
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Mon, 23 Jan 2006 06:50:31 +0100, alfa napisał(a):

> [...]
    > takowy, ale pewnie za slabo szukalem jak zwykle :(. Moze mi ktos poda jakis

    Nie ma takiego wzoru. Po prostu ewidencja ta ma umożliwiać prawidłowe
    sporządzenie deklaracji VAT. A jak będzie wyglądać to zależy od ciebie.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2006-01-23 08:12:01
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    alfa wrote:

> [...]
    > nie natknalem sie na takowy, ale pewnie za slabo szukalem jak zwykle
    > :(. Moze mi ktos poda jakis namiar na stronie ministerstwa ?

    Nie ma oficjalnego. Rjestry mają być takie, aby umożliwić rozliczenie
    podatku i wypełnienie deklaracji podatkowej. W praktyce oznacza to, że
    to co musi być w rejestrze zależy od tego co podatnik robi.

  • 6. Data: 2006-02-18 21:01:43
    Od: j...@n...org.inv

    marcin <m...@o...pl> skribis:

    >Witam
    >
    >Jakie wymogi powinien spełniać program do KPiR abym nie musiał
    >prowadzić papierowej KPiR oraz ewidencji VAT?

    Cos mi sie zdawalo ze nie moze miec mozliwosci zmieniania i poprawiania
    danych... Prawda to czy bujda?

    § 31. 1. W razie prowadzenia księgi przy zastosowaniu technik
    informatycznych, warunkiem uznania ksiąg za prawidłowe jest: 1) określenie
    na piśmie szczegółowej instrukcji obsługi programu komputerowego,
    wykorzystywanego do prowadzenia ksiąg, 2) stosowanie programu
    komputerowego zapewniającego bezzwłoczny wgląd w treść dokonywanych
    zapisów oraz wydrukowanie wszystkich danych w porządku chronologicznym,
    zgodnie z wzorem księgi, 3) przechowywanie zapisanych danych na
    magnetycznych nośnikach informacji, do czasu wydruku zawartych na nich
    danych, w sposób chroniący przed zatarciem lub zniekształceniem tych
    danych albo naruszeniem ustalonych zasad ich przetwarzania. 2. W
    przypadku, o którym mowa w ust. 1, na koniec każdego miesiąca w czasie
    zapewniającym prawidłowe i terminowe rozliczenia z budżetem, lecz nie
    później niż do dnia 20 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni, podatnik
    jest obowiązany sporządzić wydruk zapisów dokonanych za dany miesiąc.
    Wydruk powinien być zgodny z wzorem księgi określonym w załączniku nr 1 do
    rozporządzenia. 3. Podatnik posługujący się programem komputerowym, który
    nie zapewnia wydrukowania księgi, według wzoru określonego w załączniku nr
    1, jest obowiązany założyć księgę, o której mowa w § 2 ust. 1. Po
    zakończeniu miesiąca należy sporządzić wydruk komputerowy zawierający
    podsumowanie zapisów za dany miesiąc i wpisać do odpowiednich kolumn
    księgi sumy miesięczne wynikające z tego wydruku.

  • 7. Data: 2006-02-18 21:25:08
    Od: "Dr" <j...@m...pl>

> [...]
    > podsumowanie zapisów za dany miesiąc i wpisać do odpowiednich kolumn
    > księgi sumy miesięczne wynikające z tego wydruku.

    sprawa wydaje sie prosta. a jesli ksiegowosc jest prowadzona za pomoca
    aplikacji do ktorej loguje sie zdalnie? np. taka ifirma.pl ? taka instrukcje
    obslugi formularzy html musze chyba sobie sam napisac. ad2.bezzwloczny
    wglad - a jesli zapomne hasla lub mi net padnie akurat? :) ad3.kto ma je
    przechowywac i gdzie? dvd-r odpada :(