eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDG Liniowy 19% -> Zasady ogólne 18% + Wsólne rozliczenie z Żoną ? Warto? › Re: DG Liniowy 19% -> Zasady ogólne 18% + Wsólne rozliczenie z ?on? ? Warto?
    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG Liniowy 19% -> Zasady ogólne 18% + Wsólne rozliczenie z ?on? ?
    Warto?
    Date: Fri, 16 Jan 2009 16:13:45 +0100

    Dnia 16-01-2009 o 15:54:46 Andrzej <x...@w...pl> napisał(a):

    > Po takiej zmianie zyskuje:
    > Podwójny limit 2*85000 = 170000 dla skali 18% co przy braku lub ma?ym
    > dochodzie ?ony sprawi i? razem sie zmie?cimy w tym limicie.

    Tak

    > Podwójna kwota wolna od podatku (nie mia?em tego przy 19% liniowym)

    Tak

    > Mo?liwo?ae skorzystania z ulgi na dzieci (2 dzieci) przy 19% liniowym ja nie
    > mog?em a ?ona nie korzysta?a bo nie mia?a dochodu (urlop wychowaczy)

    Tak

    > Byae mo?e jeszcze skorzystam z ulgi odsetkowej.

    Być może :-)

    > Czy jest jaki? "myk" przy tej zmianie?
    > Tzn:
    > 1. Czy moge sie rozliczyae razem z ?on? przy Zas.Ogólnych i Dzia?alno?ci
    > gospodarczej.

    Tak, jeśli spełniacie wymogi art. 6 ust. 2 updof (wspólnota majątkowa,
    brak liniowca, ryczałtu z wyjątkiem najmu i coś tam jeszcze chyba)

    > 2. Czy moge za rok wróciae do 19% liniwego (czy nie jest to czasem tylko
    > zmiana w jedn? strone?)

    Możesz

    > 3. Czy moge zanie?ae "jakie? o?wiadczenie" do Urzedu Skarbowego ?e bede sie
    > rozliczaae z ?on? aby kilka miesiecy przed koncem roku nie p?aciae 32% podatku
    > i ubiegaae sie o zwrot.

    Jest na to furtka w ordynacji podatkowej - ograniczenie poboru zaliczek,
    ktoś tu kiedyś podawał konkretny przepis.

    > 4. Co? Wam przychodzi do g?owy czago nie wzi??em pod uwage a przemawia za
    > utrzymaniem stanu obecnego?

    IMO tylko niespełnienie wymagań do wspólnego rozliczenia jest przeszkodą,
    jeśli wymagania spełniacie to same plusy.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek