  • 1. Data: 2007-04-08 18:22:59
    Temat: DG + Umowa o prace problem z PIT-36
    Od: "Remeks" <r...@p...onet.pl>

    Szukałem na grupie ale albo nie potrafie znależć albo podobnego tematu nie
    było.
    W 2006 roku byłem i dalej jestem zatrudniony w firmie na pełnym etacie.
    W czerwcu zaczełem prowadzić dodatkowo własną DG na podstawie KPiR.
    W związku z tym jestem zobowiązany płacić jedynie składkę zdrowotną do ZUS.

    Bilans DG jak to bywa na początku działalności za okres 06-12 zakończył sie
    małą stratą a dokładnie
    przychód 3200 - koszty 3600 = - 400 straty.

    KPiR na bazie Małej Księgowości Rzeczpospolitej, nie jestem pewnien teraz,
    pytałem wcześniej gościa który rozlicza sie też
    w tym programie ale on powiedział ze składek do ZUS nie uwzględnia w KPiR
    tylko dopiero w koncowym rozliczniu PIT-36.

    Więc zrobiłem podobnie, wstawiłem w pierwszym wierszu PIT-36 (wynagrodzenie
    ze stosunku pracy) to o miałem w PIT-11 z zakładu pracy,
    w wierszu 3 (Pozarolnicza działalność gospodarcza) wpisałem przychód, koszty
    i stratę

    Składki na ubezpieczenie społecznie wykazane w PIT 11 w pozycji 133

    Składki na ubezpiecznie zdrowotne dodałem z PIT 11 i te które wpłaciłem w
    roku 2006 z tytułu DG i się bardzo zdziwiłem
    gdy się okazało że mam do zapłacenia do skarbówki lekko ponad 600 zł.

    Nie rozumiem gdzie jest błąd, gdyby nie było DG i tylko z PIT 11 przerzucił
    bym dane do PIT 37 to dla skarbówki byłoby zero.

    Dochodzi do tego przecież strata i mam jeszcze dopłacać?

    Jedynym załącznikiem do PIT 36 jest PIT/B gdzie są wykazane powyższe dane z
    DG czyli 3200, 3600 i -400
    Proszę o pomoc
    Pozdrawiam
    Remek

  • 2. Data: 2007-04-08 18:30:45
    Temat: Re: DG + Umowa o prace problem z PIT-36
    Od: "Remeks" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Remeks" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Dochodzi do tego przecież strata i mam jeszcze dopłacać?
    >
    > Jedynym załącznikiem do PIT 36 jest PIT/B gdzie są wykazane powyższe dane
    Dodam jeszcze że korzystam z programu do deklaracji PIT za 2006 (gazeta
    prawna) i nie przekroczyłem I progu podatkowego.

  • 3. Data: 2007-04-08 18:40:04
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    > roku 2006 z tytułu DG i się bardzo zdziwiłem
    > gdy się okazało że mam do zapłacenia do skarbówki lekko ponad 600 zł.

    Jestes pewien?
    Moze toKWOTA DO ZWROTU - chociaz wg wstepnych wyliczen to powinno byc raczej
    okolo 900 - 1000 zl.
    Aha - zdrowotne nie wpisujesz tyle ile zaplaciles do ZUSu - tylko troszke
    mniej - 7,75% podstawy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-04-08 18:43:37
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Remeks" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    lekko ponad 600 zł.

    Aha - jesli zarabiasz w pracy malo (i byly male zaliczki) i nie skladales
    pracodawcy PIT-2 to moze rzeczywiscie wyjsc ok 600 zl - tylko, ze DLA CIEBIE
    DO ZWROTU 600 zl - a nie do doplaty!
    Sorawz uwaznie w ktorej topozycji formularza PT-36 wyszlo!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-04-08 18:45:11
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > pracodawcy PIT-2

    Znaczy sie - nie odwolywales zlozonego PIT-2, czyli nie poinformowales o
    zmainei stanu faktycznego wynikajacego ze zlozonego uprzednio PIT-2 - mialo
    byc :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2007-04-08 18:45:24
    Od: "Remeks" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > raczej okolo 900 - 1000 zl.
    > Aha - zdrowotne nie wpisujesz tyle ile zaplaciles do ZUSu - tylko troszke

    Dokładnie jest do zapłaty, coś mi sie wydaje jak by program do pitów nie
    uwzględnił że jestem zwolniony z pozostałej części składek na ZUS :( za
    cholere nie wiem co jest grane, program sam wylicza, powiem jeszcze tyle że
    w pozycji 80 czyli razem dochód nie jest uwzględniona kwota straty, wogóle
    nigdzie nie jest uwzględniona poza tym ze widnieje w pozycji 50 jako strata

  • 7. Data: 2007-04-08 18:49:18
    Od: "Remeks" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Znaczy sie - nie odwolywales zlozonego PIT-2, czyli nie poinformowales o
    > zmainei stanu faktycznego wynikajacego ze zlozonego uprzednio PIT-2 -

    a skłake zdrowotną odprowadzałem zawsze na podstawie tabeli
    http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=1013 i przez Płatnika czyli tak jak
    mówisz

  • 8. Data: 2007-04-08 18:49:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Dokładnie jest do zapłaty, coś mi sie wydaje jak by program do pitów nie
    > uwzględnił że jestem zwolniony z pozostałej części składek na ZUS :( za

    Ptogramowi do PIT (i Urzedowi Skarbowemu) nic do Twojego zwolnienia z ZUS.
    Ich to na tym etapie wali!

    > w pozycji 80 czyli razem dochód nie jest uwzględniona kwota straty, wogóle

    No i nie bedzie - strata z DG nie kompensuje sie z dochodem z pracy.
    Odliczysz ja sobie od dochodu w przyszlych latach, wedle zasad o ktorych
    wyczytasz w archiwum tej grupy!

    Pamietaj, ze powinno Ci wyjsc kwota nadplaty do zwrotu - US ma Ci zwrocic
    wieksza czesc zaplaconych skladek zdrowotnych z tytulu DG - odlicza sie one
    bowiem od zaliczek odprowadzonych przez Teojego pracodawce. Jesli DG
    prowadziles od czerwca i zaliczki sa na tyle duze, ze jest z czego odliczyc,
    to w najlepszym przypadku powinienes dostac ok 1050 zl - a jesli odwolywales
    w czerwcu PIT-2, to jeszcze ok 250 zl, czyli razem 1300 zl.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2007-04-08 18:55:00
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > to w najlepszym przypadku powinienes dostac ok 1050 zl - a jesli
    > odwolywales w czerwcu PIT-2, to jeszcze ok 250 zl, czyli razem 1300 zl.

    Sorry - zle policzylem - nie 1050 (7 skladek) tylko 900 (6 skladek)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2007-04-08 19:01:23
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > roku 2006 z tytułu DG i się bardzo zdziwiłem
    > gdy się okazało że mam do zapłacenia do skarbówki lekko ponad 600 zł.

    A jeszcze jedno - czy wpisales w poz. 43 kwote zaliczek odprowadzonych przez
    platnika?

    Pozdrawiam
    SDD