    From: "Sark" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG a DO - ostatnie starcie ;))
    Date: Tue, 10 Dec 2002 02:07:21 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@ntwklan-sz-62-233-158-34.devs.futuro.pl

    Użytkownik "Andrzej Popowski" <p...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:kn7avukt5q5k7pg1711o0janlvc74fh9p8@4ax.com...

    > Ale przecież to wszystko dotyczy stanu prawnego sprzed ostatnich
    > zmian. Jak rozumiem, od 1 stycznia cały zakres art 13 będzie
    > traktowany tak jak w tej interpretacji punkt 9.

    Ja po przeczytaniu tego wszystiego a szczególnie tych ostatnich
    interpelacji dochodze do wniosku ze intencja wprowadzanych po 1.01.2003 r
    doprecyzowań była owa interpelacja polseska i niejasna sytuacja kontraktów
    menadzerskich i tak to wynika z ministerialnych wyjaśnień do ostanich
    zmian:
    --------------------------------
    Zmiany w zakresie charakterystyki źródeł przychodów:
    Istotną zmianą jest zmiana polegająca na zdefiniowaniu przychodów z
    działalności gospodarczej, z której to jednoznacznie wynika, iż do
    przychodów z działalności gospodarczej nie zalicza się przychodów, które
    wypełniają dyspozycję art. 13 ustawy, tj. dyspozycję przepisu regulującego
    przychody z działalności wykonywanej osobiście (np. umowy zlecenia, umowy o
    dzieło, przychody z tytułu kontraktów menedżerskich i umów o podobnym
    charakterze).
    Celem tej zmiany jest wyeliminowanie praktycznych wątpliwości przy
    stosowaniu przepisów art. 13 i 14 ustawy, co zlikwiduje z kolei problemy
    dotyczące kwalifikacji danych przychodów do źródła, jakim jest działalność
    wykonywana osobiście.
    --------------------------------------
    a że przy okazji zabrakło wyobraźni i zwykłej wiedzy w temacie co w
    przypadku tych pomysłodawców nie jest czymś wyjątkowym co ostatnio
    udowodnił Trybunał nie zostawiając suchej nitki na poprzednim pomysle tej
    ekipy.
    Ja jestem bardzo ciekaw na jakiej podstawie prawnej minister zmusi firmę
    jednoosobową mp. świadczącą serwis kas fiskalnych (mnóstwo sklepów,
    sklepików, kiosków RUCHU a nie długo i taksóważe) do świadczenia tych
    samych usług dla ludnosci :))))) albo na jakiej podstawie prawnej moze
    zmusić tegoż samego do zatrudnienia dodatkowych osób ? Przeciez to byłoby
    ograniczanie wolności gospodarczej co dobrze wykaząl poseł w tej swoje
    interpelacji.

    Sark