  • 1. Data: 2005-03-15 20:56:30
    Temat: DG a dzialalnosc wykonywana osobiscie.
    Od: "Olek" <f...@a...com>

    Wiem, ze bylo juz wielokrotnie, ale mam metlik w glowie i wole dypytac:

    Obecnie nie mam DG i wykonuje tlumaczenia na umowe o dzielo, tylko dla
    podmiotow gospodarczych.
    Jednoczesnie chce pisac i sprzedawac programy komputerowe.

    Czy jezeli otworze 1-os. DG o profilu "pisanie i sprzedaz oprogramowania",
    to tlumaczenia nadal bede mogl wykonywac jako Olek, a nie firma, tak jakbym
    w ogole nie mial firmy?

    Zalezy mi na tym dlatego, ze teraz przy umowie o dzielo mam 50% KUP, a gdyby
    to mialo isc przez DG, to moglbym odliczac jedynie faktycznie poniesione
    koszty i musialbym wystawiac FV (bo DG bedzie z VAT).

    Jak to jest w praktyce? Czy US moze sie tu do czegos przyczepic?

    I jak wowczas wyglada rozliczenie roczne? Wypelniam innego PIT-a dla
    "dzialalnosci wykonywanej osobiscie", a innego dla DG?

  • 2. Data: 2005-03-15 22:10:43
    Temat: Re: DG a dzialalnosc wykonywana osobiscie.
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Olek" <f...@a...com> napisał w wiadomości news:

> [...]
    >
    > Czy jezeli otworze 1-os. DG o profilu "pisanie i sprzedaz oprogramowania",
    > to tlumaczenia nadal bede mogl wykonywac jako Olek, a nie firma, tak

    DG osoby fizycznej to właśnie taka działalność.
    To że niektórzy dopisują sobie w tym przypadku do nazwiska jakieś dodatki
    nie ma żadnego znaczenia.

> [...]
    > to mialo isc przez DG, to moglbym odliczac jedynie faktycznie poniesione
    > koszty i musialbym wystawiac FV (bo DG bedzie z VAT).

    Dokładnie tak.

  • 3. Data: 2005-03-15 22:33:44
    Od: "Olek" <f...@a...com>

    Czyli nie da sie rozgraniczyc, ze to wykonuje Olek, a to PPHU Olek? Od
    momentu zalozenia DG wszystko co sie robi idzie przez DG, tak?

  • 4. Data: 2005-03-15 22:43:49
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    > Czyli nie da sie rozgraniczyc, ze to wykonuje Olek, a to PPHU Olek? Od
    > momentu zalozenia DG wszystko co sie robi idzie przez DG, tak?

    Oczywiscie, że nie.

    latet

  • 5. Data: 2005-03-15 22:44:11
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Czyli nie da sie rozgraniczyc, ze to wykonuje Olek, a to PPHU Olek?

    Oba tak naprawdę wykonuje Olek.

    > Od
    > momentu zalozenia DG wszystko co sie robi idzie przez DG, tak?

    Jeśli jest zgodne z profilem DG - raczej tak.

  • 6. Data: 2005-03-15 23:51:04
    Od: "Olek" <f...@a...com>

    Nie rozumiem. Czyli jak w profilu mam tylko pisanie programow, a nie
    tlumaczenia, to moge tlumaczyc na umowy o dzielo i stosowac 50% KUP?

    A jak bede w VAT-cie, to za tlumaczenia wystawiam rachunki, tak jak teraz, a
    za programy FV?

    Niezle to pokrecone ...

  • 7. Data: 2005-03-16 08:14:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Mar 2005, Cavallino wrote:

    >+ Użytkownik "Olek" <f...@a...com> napisał w wiadomości
    >+ > Czyli nie da sie rozgraniczyc, ze to wykonuje Olek, a to PPHU Olek?
    >+
    >+ Oba tak naprawdę wykonuje Olek.

    ...co nie znaczy że nie ma podziału na jedno "w ramach DG"
    a jedno "osobiście".
    Z różnymi skutkami cywilnymi, podatkowymi i innymi jeśli
    jakieś jeszcze są :)

    >+ > Od momentu zalozenia DG wszystko co sie robi idzie przez DG, tak?
    >+
    >+ Jeśli jest zgodne z profilem DG - raczej tak.

    Wyraźnie pisał o czynnościach NIEzgodnych z "profilem"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)