    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG i DWO - jeszcze raz
    Date: Sat, 25 Jan 2003 13:51:54 +0100

    > Właśnie nie wiem :(
    > I rzecznik ministra i sędzia NSA twierdzą że tak jest (że zapis
    > jest niewiążący) a ja pojęcia nie mam czemu.
    > Może przez to że technokratą jestem ??

    Może chodzi o to:
    " W świetle bowiem całości definicji działalności gospodarczej w ujęciu
    ordynacji brak takiego wyłączenia, które nastąpiło w art. 5a pkt 6 updf,
    powodowałby, że za działalność gospodarczą na gruncie podatku dochodowego
    od osób fizycznych uznać należałoby również działalność wykonywaną
    osobiście,
    o której stanowi art. 13 updf, gdyż ten rodzaj działalności zawiera się w
    tej części
    definicji działalności gospodarczej w rozumieniu ordynacji, która stanowi o
    "każdej
    innej działalności zarobkowej wykonywanej we własnym imieniu i na własny lub
    cudzy rachunek, nawet gdy inne ustawy nie zaliczają tej działalności do
    działalności
    gospodarczej lub osoby wykonującej taką działalność do przedsiębiorców".

    To nie jest rozwiązanie idealne, ale IMHO sprawa przynajmniej
    częściowo by się wyjaśniła, gdyby w ślad za wypowiedziami
    rzecznika poszło oficjalne "pismo" z interpretacją wg art.14 ordynacji.
    Fakt, że MF najwyraźniej próbuje od tego się wymigać wikłając się
    w działania pozorowane napawa mnie niejakim niepokojem.

    > No i... ? (pomijam kwestię, że "moje" umowy częściej można
    > "podciągnąć pod dzieło" :) - ale to bez znaczenia).
    > Umowa realizowana "dla ludności" lub "z pomocą zatrudnionych"
    > *nie łapie* się na wyłączenie - więc *jest* DG, niezależnie
    > czy to dzieło, zlecenie, agencja, sprzedaż...

    No dobra - przyznaję, iz w poscie Lateta wyczytałem co innego
    niż tam napisano - biję sie w piersi.

    pozd.Pix