  • 1. Data: 2004-07-07 07:28:10
    Temat: DG i pierwszy PIT 5
    Od: "tomry" <t...@w...pl>

    Witam
    Czy ktos moglby mi powiedziec kiedy sklada sie pierwszego PIT 5 jezeli
    rozpoczyna sie dzialalnosc w ciagu roku, a wczesniej mialo sie juz dochod
    przekraczajacy kwote wolna??
    Jezeli DG jest od poczatku roku kalendarzowego to nie ma problemu . Skladam
    wtedy kiedy przekrocze kwote wolna, A jak jest pozniej ??
    pzdr
    tomry

  • 2. Data: 2004-07-07 07:56:06
    Temat: Re: DG i pierwszy PIT 5
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "tomry" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Skladam
    > wtedy kiedy przekrocze kwote wolna, A jak jest pozniej ??

    Generalnie pierwszy pit5 składasz, gdy wyjdzie Ci podatek do zapłaty z
    działalności gospodarczej (+ew. z najmu).

    Co do kwoty wolnej: na pit5 liczysz ją od początku, niezależnie, czy
    przekroczyłeś wcześniej dochód zwolniony z podatku, czy nie.

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2004-07-07 09:53:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jul 2004, Łukasz Kaliński wrote:

> [...]
    >+ > rozpoczyna sie dzialalnosc w ciagu roku, a wczesniej mialo sie juz dochod
    [...]
    >+ Co do kwoty wolnej: na pit5 liczysz ją od początku, niezależnie, czy
    >+ przekroczyłeś wcześniej dochód zwolniony z podatku, czy nie.

    Hm... tomry nie napisał co za dochód.
    Załóżmy że I..III miał dochód z najmu i przekroczył "kwotę wolną".
    Załóżmy że w VI rozpoczął DG.
    IMHO nie liczy się "od początku" bo przecież na PIT musi wykazać
    sumę dochodów... coś źle kombinuję czy źle zrozumiałem ?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-07-07 11:10:32
    Od: "tomry" <t...@w...pl>

    DG mam od 1.06
    Wczesniej byl to dochod z zasilku dla bezrobotnych ;)))
    ozdr
    tomry

  • 5. Data: 2004-07-07 11:38:16
    Od: "elw" <e...@n...com.pl>

    > DG mam od 1.06
    > Wczesniej byl to dochod z zasilku dla bezrobotnych ;)))

    W takiej sytuacju moim zdaniem nalezy liczyć od poczatku działalnosci.
    Choćby analogicznie do sytuacji, gdy osoba prowadząca DG, z ktorej uzyska
    "określony dochód" (2 789,89 PLN)dopiero po okresie I-VI to zlozy PIT-5 i
    zaplaci zaliczkę do 20.07, chocby "określony dochód" uzyskała już w
    styczniu z tytułu umowy o pracę.

    Justyna

  • 6. Data: 2004-07-07 12:25:08
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    tomry pisze:

> [...]
    > Jezeli DG jest od poczatku roku kalendarzowego to nie ma problemu .
    > Skladam wtedy kiedy przekrocze kwote wolna, A jak jest pozniej ??

    Jesli nie chcesz sprawic milej Pani z US przykrosci,
    dostosuj sie do "lokalnych obyczajow"

    Pierwszy obyczaj blizszy wykladni preferowanej na grupie:

    Pierwszy Pit skladasz gdy pozycja "nalezna zaliczka" jest wieksza od 0

    Drugi obyczaj (o ile wiem m inn krakowski)

    Pierwszy Pit skladasz gdy pozycja "podatek od podstawy" jest wieksza od 0

    niezaleznieod obyczjau jek zlozysz za miesiac x to za x+1 tez...az do
    listopada, gdy skladasz za 11 i 12

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-07-07 12:38:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Boguslaw Szostak wrote:

    > Jesli nie chcesz sprawic milej Pani z US przykrosci,
    > dostosuj sie do "lokalnych obyczajow"
    >
    > Pierwszy obyczaj blizszy wykladni preferowanej na grupie:
    >
    > Drugi obyczaj (o ile wiem m inn krakowski)

    Trzeci obyczaj (II US Lublin)

    Gdy dochód PRZED odliczeniem składek ZUS przekracza 2789 zł

  • 8. Data: 2004-07-07 23:02:38
    Od: "latet" <l...@r...pl>

    > Trzeci obyczaj (II US Lublin)
    > Gdy dochód PRZED odliczeniem składek ZUS przekracza 2789 zł

    To najdziwniejszy obyczaj z tych trzech wymienionych.
    Calkiem bez sesnowny. Ale co kraj, to obyczaj.

    latet