  • 1. Data: 2004-07-06 22:01:16
    Temat: Ekwiwalent za niewykorzystany urlop
    Od: "Bluzgacz" <b...@p...zigzag.pl>

    Czy ekwiwalent za niewykorzystany urlop podlega obowiązkowi ubezpieczenia
    społecznego i opłaca sie z tego tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne???
    Proszę o jakieś szersze wyjaśnienie jezeli to mozliwe...
    Z góry dziękuję za informacje.
    --
    Bluzgacz
    GG: 5015

  • 2. Data: 2004-07-06 23:14:43
    Temat: Re: Ekwiwalent za niewykorzystany urlop
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jul 2004, Bluzgacz wrote:

    >+ Czy ekwiwalent za niewykorzystany urlop podlega obowiązkowi ubezpieczenia
    >+ społecznego i opłaca sie z tego tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne???

    A kto dostaje ów ekwiwalent ?

    Niby w zasadzie pracownik nie powinien... (bo ma wykorzystać urlop),
    a zdaje się gdzieś widziałem komentarz iż istotnym jest status
    otrzymującego różniste świadczenia: świadczenia "z umowy o pracę"
    podlegają pod ZUS, swiadczenia *po zakończeniu* umowy - nie.
    Jak na mój rozum proste "rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia" (nazywane
    zwyczajowo "dyscyplinarnym") powoduje że umowy o prace już nie ma,
    czyli świadczenie (jak się należy to się należy, nawet wywalonemy
    w hukiem !) już nie jest "z pracy"...
    Ale pytaniem jest czy nie trzymasz za pazuchą zaskakującego konceptu
    kiedy to "odszkodowanie" (ekwiwalent, ale już NIE pensja ani jej
    równoważnik) dostaje *jednak* pracownik (a nie *były* pracownik)...

    >+ Proszę o jakieś szersze wyjaśnienie jezeli to mozliwe...

    Ha, może zaczniesz od siebie ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-07-07 09:33:42
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Bluzgacz" <b...@p...zigzag.pl> napisał w wiadomości
    > Czy ekwiwalent za niewykorzystany urlop podlega obowiązkowi
    ubezpieczenia
    > społecznego i opłaca sie z tego tytułu składki na ubezpieczenie
    zdrowotne???

    Od ekwiwalentu pieniężnego za niewykorzystany urlop wypoczynkowy,
    począwszy od 01.01.1999 r., odprowadzane są wszystkie składki E, R, Ch,
    Zdr oraz zaliczka na podatek dochodowy - analogicznie jak od wynagrodzenia
    za pracę.

    Pozdrawiam

    wa