    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG i uzywany samochod ze wspolwlascicielem??
    Date: Thu, 6 Mar 2008 11:08:57 +0100

    On Thu, 6 Mar 2008, s...@p...com.pl wrote:

    > Witam
    >
    > Zakladam jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza, posiadam samochod uzywany z
    > wpisanym czlonkiem rodziny jako wspolwlasciciel.

    A ten członek to małżonek czy nie? :]

    > Jak to rozwiazac? Chcialbym moc odliczyc koszty eksploatacji. Czy jest
    > szansa by nie korzystac z ksiazki ew. pojazdu? I czy fakt wpisania
    > wspolwlascicela nie bedzie stwarzal problemow?

    W razie wpisania do EST ma wpływ na wysokość amortyzacji:

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    11. W razie gdy składnik majštku stanowi współwłasnoœć podatnika, wartoœć
    poczštkowš tego składnika ustala się w takiej proporcji jego wartoœci, w
    jakiej pozostaje udział podatnika we własnoœci tego składnika majštku;
    zasada ta nie ma zastosowania do składników majštku stanowišcych wspólnoœć
    majštkowš małżonków, chyba że małżonkowie wykorzystujš składnik majštku w
    działalnoœci gospodarczej prowadzonej odrębnie.
    ---

    W razie niewpisania trzeba oczywiście prowadzić ewidencję przejazdów,
    nie wiem co miałeś na myśli pisząc o "książce ew. pojazdu".

    pzdr, Gotfryd