  • 11. Data: 2006-11-14 19:59:03
    Temat: Re: DG i zatrudnienie na 1/2 etatu a skladki ZUS
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 14 Nov 2006 20:00:56 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Tia.
    > Tylko system który *musi* mieć podane *dokładnie* te identyfikatory
    > które podało się przy rejestracji (dajmu na to, płatnik podaje
    > NIP, REGON, PESEL i co tam jeszcze ma, a później na którymś
    > dokumencie podaje "tylko" NIP i REGON...) bo inaczej "nie przyjmuje"
    > może być pewnie tak śprytny że ubezpieczony z różną ilością
    > tychże identyfikatorów wystąpi w dwu osobach... bo inaczej po
    > co byłoby takie ekhm... "logiczne inaczej" zabezpieczenie?
    > Nie będę wywoływał farta z lasu... ;)

    W moim przypadku też coś takiego było (chyba) - ZUS pisemnie stwierdził
    (ok ~2002/3r.) że jestem w ... dwóch osobach w ich systemie ;))
    I na ów czas ten system nie potrafił mnie "skonsolidować" - dlatego ZUS
    nie był w stanie dokonać wpłat na OFE.
    Teraz widzę że zaczął nadrabiać straty - otrzymuje wpłaty za okres
    koniec 1999r. oraz za 2000r. - więc chyba ZUS zaimplementował już ową
    "konsolidację" ;)

  • 12. Data: 2006-11-15 07:35:46
    Od: "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l>

    Dnia tego, podwoje nieba się rozwarły i głos Artur
    <s...@r...pbz> grzmiąc na głowami przerażonych istot
    przekazał ku Ziemi tę wiadomość:

> [...]
    >Teraz widzę że zaczął nadrabiać straty - otrzymuje wpłaty za okres
    >koniec 1999r. oraz za 2000r. - więc chyba ZUS zaimplementował już ową

    Dostałem dokładnie takie samo pismo. Że jestem w 2 osobach,
    że coś tam nie wpływało i że BARDZO długo potrwa "zlepianie" tych
    osób.

    -------------------------
    //(\ /)\\ Klapuch
    (/: ' ' :\) gg: 3736633
    ^.---.^
    : '._.' : "Wypowiedzieli wojnę biedzie i bieda wygrała."

  • 13. Data: 2006-11-15 09:23:45
    Od: "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l>

    To w takim razie inne pytanie.
    Czy można zmienić właściciela firmy jednoosobowej bez
    likwidacji samej firmy i zakladania nowej?

    pozdrawiam
    Mariusz

    -------------------------
    //(\ /)\\ Klapuch
    (/: ' ' :\) gg: 3736633
    ^.---.^
    : '._.' : "Wypowiedzieli wojnę biedzie i bieda wygrała."

  • 14. Data: 2006-11-15 10:01:28
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    > To w takim razie inne pytanie.
    > Czy można zmienić właściciela firmy jednoosobowej bez
    > likwidacji samej firmy i zakladania nowej?

    Jednym z atrybutow firmy jset NIP ktory w przypadku
    firmy jednnoosobowej jest nipem wlasciciela.
    Wiec jak to chcialbys zrobic?

    Darek

  • 15. Data: 2006-11-15 10:39:12
    Od: "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l>

    Dnia tego, podwoje nieba się rozwarły i głos "Dariusz Domagała"
    <b...@i...net.pl> grzmiąc na głowami przerażonych istot
    przekazał ku Ziemi tę wiadomość:

    >Jednym z atrybutow firmy jset NIP ktory w przypadku
    >firmy jednnoosobowej jest nipem wlasciciela.
    >Wiec jak to chcialbys zrobic?

    Wlasnie sie nad tym zastanawiam.
    Wszystko się pomieszało. Mam 2 wyjścia - albo zrezygnować z pracy na
    1/2 etatu i samemu płacić ZUS (o ile dam radę - to jest nalgy wydatek
    rzedu 1000 zl (zus + utrata pensji)),
    albo przepisac firme na kogos innego.

    pozdrawiam
    Mariusz

    -------------------------
    //(\ /)\\ Klapuch
    (/: ' ' :\) gg: 3736633
    ^.---.^
    : '._.' : "Wypowiedzieli wojnę biedzie i bieda wygrała."

  • 16. Data: 2006-11-15 10:55:54
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 15 lis o godzinie 11:39, na pl.soc.prawo.podatki, Klapuch :-)
    napisał(a):

    > albo przepisac firme na kogos innego.

    Jestem ciekaw jak można się zrzec osobowości.

    :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    Prowadzisz DG jako osoba fizyczna - tak bynajmniej wynika z Twoich postów -
    więc jakim cudem chcesz ją "przepisać"?
    Gdyby to była sp. z o.o., albo inna Prawa handlowego - to mógłbyś
    odsprzedać udziały .... ale w Twoim przypadku to nie wchodzi w rachubę.

    --
    Herbi
    15-11-2006 11:55:52

  • 17. Data: 2006-11-16 10:28:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Nov 2006, Klapuch :-) wrote:

    > To w takim razie inne pytanie.
    > Czy można zmienić właściciela firmy jednoosobowej bez
    > likwidacji samej firmy i zakladania nowej?

    Rozdziel dwa pojęcia:
    1. przedsiębiorstwo.
    "Zespół składników majątkowych i niemajątkowych, służących DG"
    3. przedsiębiorca.
    "Osoba prowadząca DG".
    Może to byc osoba prawna lub fizyczna.
    Firma jest nazwą tejże "osoby"! (sprawdź, Kodeks Cywilny)

    Osoba prawna może być "zmieniona" poprzez przekształcenie - w postaci
    podziału, połączenia z inną osobą prawną albo zmieny formy (z spzoo na SA
    na przykład).
    Osoba może zmienić swoje cechy, np. nazwisko - ale osoba zostanie
    ta sama.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2006-11-16 10:30:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Nov 2006, Klapuch :-) wrote:

    > albo przepisac firme na kogos innego.

    Zakładam że masz na myśli "przekazać majątek gospodarczy komu
    innemu". Czyli sprzedać *przedsiębiorstwo*.
    Sprzedawanie samego siebie jest niewykonalne, niewolnictwo
    jest zabronione :) a "firma to Ty"!

    pzdr, Gotfryd