  • 1. Data: 2006-11-14 09:00:04
    Temat: jaki prosty program revenue-sharing, exp-imp (XML?)
    Od: o...@p...onet.pl

    Mam takie pytanie z dziedziny systemow FK. Chodzi o tzw. prosty revenue-
    sharing, czyli podzial marz/zysko. Wiem, ze duzy system billingowy to policzy,
    ale mnie chodzi o standardowe, dostepne na rynku oprogramowanie FK o normalnej
    cenie.
    Model biznesowy przedstawia sie nastepujaco.
    Mam klientow, ktorzy korzystaja z uslug firm A i B.
    Rozliczenia sa miesieczne. Klient od firm A i B dostaje bezposrednio
    faktury. Ja z kolei od firm A i B dostaje prowizje miesiecznie od
    kazdego klienta (% od kwot netto na fakturze plus VAT).
    Od firm A i B musze zaimportowac do mojego systemu dane nt. tych
    faktur elektronicznie (w ostatecznosci wklepac je recznie), wystarcza same
    podsumowania, bez pozycji faktur.
    Ja wystawiam klientom takze (nie w kazdy miesiac) fakture od pewnych
    uslug i monitoruje czy placa terminowo dla firmy A (to mozna pewnie
    zrobic jakos recznie...). Chcialbym miec w systemie podglad kazdego klienta i
    jego dokumentow finansowych (to co zaplacil firmie A i B oraz moje % od obu
    faktur) w okresie miesiecznym. Zatem musi byc obslugiwany mechanizm zakladania
    klientow/kont i trzymania jakos okresow rozliczeniowych i dokumentow
    finansowych (moich i od firm A i B z podgladem moich marz).

    Jesli chodzi o masowy druk to fajnie by bylo aby system obslugiwal wydruki,
    dodatkowo z mozliwoscia exportu, np. w formacie XML, czy podobnym do zewn.
    systemu (celem wyswietlenia na WWW w zewnetrznej aplikacji).
    Ilosc klientow szacuje od ok. 100 do ok. 5.000.

    Jak ksztaltuja sie ceny takich rozwiazan ? Czy jest cos standardowego na rynku,
    co mogloby, ew. z ograniczeniami (jakimi?) posluzyc do moich celow ?
    dziekuje z gory za pomoc
    pozdrawiam
    BO