    From: "SDD" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG liniowy. Propozycja etatu.
    Date: Wed, 6 Oct 2010 11:39:19 +0200

    Użytkownik "Piotr Sawrycki" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:a2100ac9-bf64-4b3b-9110-9d7ff17cca3a@x7g2000yqg
    .googlegroups.com...
    >Witam. Problem jest nastepujący. Rozliczam się wg podatku liniowego.
    >Obecny pracodawca, z pewnych formalnych względów, chce narzucić mi

    Jaki pracodawca?
    Z dalszej czesci posta wynika, ze - przynajmniej na dzien dzisiejszy, wobec
    ZUS, Ty nie masz zadnego pracodawcy.

    >oraz kolegom przyjęcie zatrudnienia etatowego w wymiarze 1/16 etatu.

    Hmmm - czyli bedziecie pracowac po pol godziny dziennie. W sumie fajnie.
    Zapytaj, moze da rade np. przyjsc raz w tygodniu na 2 i pol godzinki albo co
    dwa tygodnie na 5 godzin. Super uklad - bedziesz mial wiecej czasu dla
    rodziny, albo bedziesz mogl wziac dodatkowe prace.

    >Czy przyjęcie tej propozycji /nacisku :-(/ nie spowoduje konieczności
    >rozliczenia podatku wg zasad podatku progresywnego od poczatku tego
    >roku? I dlaczego tak lub nie. Pracodawca twierdzi, że nie mamy sie
    >czego obawiać. Cos jednak nie dokońca mu wierzymy.

    Oczywiscie, ze nie. Tak by bylo tylko z chwila rozpoczecia swiadczenia
    uslugna rzecz bylego pracodawcy, a bylego pracodawcy nie ma :)

    Pozdrawiam
    SDD