    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG nazwa firmy na pieczatce
    Date: Wed, 20 Jun 2007 18:22:50 +0200
    <f4ophb$kht$1@inews.gazeta.pl> <f4ouq3$ne2$1@news.onet.pl>
    <f4padq$pqk$1@news.onet.pl> <f4r6sr$cea$1@news.onet.pl>
    <f4r82c$kju$1@nemesis.news.tpi.pl> <op.ttws19z3ipkhj4@unk>
    <f4rbaq$r6j$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.0706142305350.3296@athlon64>
    <f4tbdq$pef$2@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.0706151521100.4036@athlon64>
    <f4uqaq$g5b$1@news.onet.pl> <1...@p...pl>
    <f507j4$vvq$1@news.onet.pl> <op.tt0c5ulbipkhj4@unk>
    <f512lu$648$2@news.onet.pl> <op.tt316ypaipkhj4@unk>
    <Pine.WNT.4.64.0706182216390.3332@athlon64> <f59ds8$psa$2@news.onet.pl>

    On Tue, 19 Jun 2007, Wrak Tristana wrote:

    > No ale ja jestem właścicielem. A co z lokatorką, moją żoną?

    Albo jej przysługuje prawo do lokalu socjalnego (i stanowi to
    problem gminy) albo nie przysługuje, rozstrzyga o tym sąd.
    Głowił się nad tym Sąd Najwyższy:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Zona-lokatorka-w-m
    ieszkaniu-meza-1_2_281.html

    Wygląda to tak, że "domyślna ochrona" polegająca na niemożliwości
    wypowiedzenia umowy przez dającego mieszkanie w wynajem, opisana
    w art. 11 ustawy:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-ochronie-
    praw-lokatorow-mieszkaniowym-zasobie-gminy-i-o-zmian
    ie-Kodeksu-cywilnego-1_2_10.html
    ...dotyczy ODPŁATNEGO używania lokalu, zauważ, a nie *wszystkich*
    lokatorów, dodatkowo dochodzi ew. "zasiedzenie korzystania", ale
    skoro przy sprzedaży komorniczej w momencie sprzedaży zobowiązań
    zaszłych NIE MA, to jak rozumiem zasiedzenie może nastąpić wyłącznie
    po sprzedaży (jak nabywca nie dopiluje żeby przejąć *fizycznie*
    opróżnione mieszkanie i pozwoli "do przyszłego tygodnia
    jeszcze zostawić rzeczy", na przykład).

    Wszystkich lokatorów (a nie tylko "odpłatnych") dotyczy IMHO tylko
    "ochrona sądowa", opisana w art. 14 j.w. (zajrzyj) a to dotyczy właśnie
    "zapewnienia lokalu socjalnego".

    pzdr, Gotfryd