  • 11. Data: 2005-10-07 21:47:02
    Temat: Re: DG o profilu informatycznym - zakup monitora
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Oct 2005, cyklista wrote:

    > A czy nie moge lupić monitora drugiego który stoi jakko zapasowy do zamiany w
    > razie awarii?

    IMHO tak.
    Pytanie za co go uznać ? - przy twojej interpretacji
    wychodzi że za część tego komputera do którego jest "zapasowy".

    > Jak również mam komputer bez monitora pracujacy jako serwer i wszystkie

    Do tego nie mam pytań :)

    > Jak równiez mam monitor komputerowy skierowany w strone klientów który czasem
    > podłaczam do laptopa zeby zapuscic jakąś prezentacje - i w firmie moze nie
    > byc wogóle innego komputera (bo laptop mam prywatny kupiony dawno temu)

    Przyznam że od 1.I.2004 muszę uważać na stare nawyki :) - wcześniej
    tak wykorzystywany laptop łapałby się pod "wykorzystywany w DG"
    (i tym samym w razie sprzedaży przychód do KPiR itp) - ów bezsens
    poprawiono... i chyba nie mam się jak przyczepić :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-10-08 08:43:29
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111>

    > IMHO tak.
    > Pytanie za co go uznać ? - przy twojej interpretacji
    > wychodzi że za część tego komputera do którego jest "zapasowy".

    Tylko ze jest jeden zapasowy a dwa kompletne zestawy. I do którego ten
    zapasowy dopisać?, może po 50%?

    I takich przykladów komputerowych moge wymyslać w nieskończonośc. Więc
    dla mnie każda cześć komputerowa która może osobno lezec na półce jako
    cześc zamienna bedzie osobnym środkiem. I tak tez przy zakladaniu firmy
    skladałem komputer kupując po 1 czesci co miesiac i kontrola skarbowa
    przyjeła moje tłumaczenie że było tak kupowane w miare naplywu srodków
    finansowych.

  • 13. Data: 2005-10-08 10:32:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Oct 2005, cyklista wrote:

    > Tylko ze jest jeden zapasowy a dwa kompletne zestawy. I do którego ten
    > zapasowy dopisać?, może po 50%?

    No to dochodzimy do pytania *czy* i ew. *kiedy* można taki
    'zapas' uznać za KUP.
    Bo zeby uznać go za KUP trzeba powiedzieć czym on jest.
    A jeśli jest "materiałem" (zapasowym :)) to remanent go wywali
    z kosztów.

    Zmierzam do tego iż zgodnie z ustawą wydatki ponoszone na
    poskładanie ST *nie są KUP*. Kosztem jest dopiero amortyzacja WP,
    nawet jeśli będzie to amortyzacja jednorazowa.

    Powiedzmy sobie również że o ile wiem powszechną praktyką jest
    uznawanie za prawidłowo zaliczone w KUP "napoczętych" :) materiałów,
    czyli np. rozpakowanej paczki papieru itp (i rozsądne nieczepianie
    się jeśli rzeczywiście o paczkę papieru za 25 zł chodzi).
    W myśl tej (zdroworozsądkowej :)) logiki zgodzę się że rozpakowana
    część zapasowa mogłaby być uznana za prawidłowy KUP :)

> [...]
    > komputer kupując po 1 czesci co miesiac i kontrola skarbowa przyjeła moje
    > tłumaczenie że było tak kupowane w miare naplywu srodków finansowych.

    Kupować można.
    Natomiast co do "leżenia części na półce" - to:
    - czy handlujesz również częsciami komputerwymi ? (w zasadzie
    handlować może każdy :) więc... można odpuścić)
    - czy te nabycia miały miejsce na przełomie roku ?

    I nie chodzi o:
    - kupowanie :)
    - odliczanie VAT
    ...a wyłącznie o zaliczanie w koszty.
    Jeśli kontrola przyjęła zdroworozsądkowo tłumaczenie o zaliczeniu
    *w koszty* takich nabytków - to dobrze (że przyjęła), bo stawianie
    podatnikowi zarzutu że za wcześnie zaliczył koszty w wysokości
    kilkuset złotych tudzież domaganie się odsetek na groszowe kwoty
    (z tytułu odsetek) IMO byłoby czepianiem się - niemniej tak stanowi
    ustawa... i *można* się czepiać.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2005-10-08 11:07:46
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111>

> [...]
    > Bo zeby uznać go za KUP trzeba powiedzieć czym on jest.
    > A jeśli jest "materiałem" (zapasowym :)) to remanent go wywali

    własnie że nie jest materiałem a jest konkretną rzeczą którą nie
    handluje ani nie jest mi potrzebna do produkcji, jednak ma bezposredni
    zwiazek ze sprzedażą gdyż jej brak moze mnie narazić na poważne koszty i
    utrate klientów którzy nie bedą mogli np. otrzymać faktury (i porównał
    bym taka rzec do np. do zabezpieczenia atywłamaniowego sklepu lub
    ochrony które nie przynoszą dochodu ale zapobiegaja stracie

    > Zmierzam do tego iż zgodnie z ustawą wydatki ponoszone na
    > poskładanie ST *nie są KUP*. Kosztem jest dopiero amortyzacja WP,
    > nawet jeśli będzie to amortyzacja jednorazowa.

    i tu bym sie zgodził jeśli chodziło by o składanie ST na raty (jak to
    dawniej zrobiłem) i niemozliwośc jego wykorzystania przed złożeniem
    całości (ale jak miałem stary komp o wartości 1 zł i go unowoczesniałem
    to poszczegtólne częsci od razu wpisywałem w koszty)

> [...]
    > czyli np. rozpakowanej paczki papieru itp (i rozsądne nieczepianie
    > się jeśli rzeczywiście o paczkę papieru za 25 zł chodzi).

    A tu mnie zaciekawiłeś bo czy jak kupuje 5 ryz papieru to nie moge
    wliczyć w koszty ich od razu, tylko po jednej w chwili ich napoczynania?
    I tak samo jak kupuje zgrzewke paieru toaletowego to moge zaliczać w
    koszty tylko tą rolke która wisi w kibulu?

    > Kupować można.
    > Natomiast co do "leżenia części na półce" - to:
    > - czy handlujesz również częsciami komputerwymi ? (w zasadzie
    > handlować może każdy :) więc... można odpuścić)
    nie handluje dlatego nie traktuje ich jako towar a jako ST

    > - czy te nabycia miały miejsce na przełomie roku ?

    tu już nie wiem bo to stara sprawa, ale prawdopodobnie było to kupowane
    prze dwa lata

    > I nie chodzi o:
    > - kupowanie :)
    > - odliczanie VAT
    > ...a wyłącznie o zaliczanie w koszty.
    własnie o to chodzi, i skupmy sie na kupowaniu cześci zapasowej (jako
    zabezpieczenie przed poniesieniem straty przez forme) a nie skladaniu ST
    z pojedynczo kupowanych cześci

> [...]
    > kilkuset złotych tudzież domaganie się odsetek na groszowe kwoty
    > (z tytułu odsetek) IMO byłoby czepianiem się - niemniej tak stanowi

    mogło tak byc ze to była normalna zdroworozsądkowa kontrola, a inna
    mogła się czepić ale wtedy bym mógł pisać o konkretnych przepisach i
    zakończeniu sprawy oficjalnie

  • 15. Data: 2005-10-08 14:57:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Oct 2005, cyklista wrote:

    > A tu mnie zaciekawiłeś bo czy jak kupuje 5 ryz papieru to nie moge wliczyć w
    > koszty ich od razu, tylko po jednej w chwili ich napoczynania?

    Zależy czy:
    - jednocześnie nim handlujesz
    - jesteś na KPiR czy PK.
    Na PK tak jak piszesz.
    Na KPiR jak wchodzi w remanent to "wyleci" z kosztów przy
    remanencie, jak nie wchodzi to konieczności korygowania
    "kosztów ogólnych" nie ma (AFAIR był taki wyrok NSA).

    > nie handluje dlatego nie traktuje ich jako towar a jako ST

    Acha. To nie umiem się przyczepić ;)

    > własnie o to chodzi, i skupmy sie na kupowaniu cześci zapasowej (jako
    > zabezpieczenie przed poniesieniem straty przez forme)

    Ciekaw jestem stanowiska innych grupowiczów.
    Bo oczywiście z lekka przesadzam prezentując *bardzo* zachowawcze
    stanowisko :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2005-10-10 08:45:06
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0510072340190.3176@athlon>,

    > Acha.
    > A podstawą do uznania za KUP było... ?

    A bo ja wiem? Tym się zajmuje księgowość. Z racji ceny ten mak (nawet z
    monitorem) może być zarówno jako ŚT, jak i wyposażenie.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.