  • 1. Data: 2002-12-11 18:15:36
    Temat: DG w mieszkaniu
    Od: "roo" <o...@p...onet.pl>

    Mam pytanko: Moja DG zarejestrowana jest w mieszkaniu rodzicow. Z postow na
    archiwum dowiedzialem sie (O ZGROZOOOO), ze US moze moim rodzicom dodac
    dochodu a mi kosztu - jako wynajecie lokalu. Czy nic sie nie zmienilo w tej
    kwestii i czy nawet jezeli jestem tam zameldowany to moga taki numer
    wykrecic ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-12-13 02:17:20
    Temat: Re: DG w mieszkaniu
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Wed, 11 Dec 2002, roo wrote:

    >+ Mam pytanko: Moja DG zarejestrowana jest w mieszkaniu rodzicow. Z postow na
    >+ archiwum dowiedzialem sie (O ZGROZOOOO), ze US moze moim rodzicom dodac
    >+ dochodu a mi kosztu - jako wynajecie lokalu.

    Optymista.
    Ty to masz przychód z tytułu bezpłatnego korzystania :] !

    A na poważnie - jest jeszcze coś takiego jak "użyczenie", to raz.
    IMHO zadanie pytania z "użyczeniem" (ta grupa i *.prawo) nie
    zawadzi, jak bardzo chcesz to umowę tez da się zawrzeć, AFAIK.
    A "rejestracja" to w twoim wykonaniu:
    - siedziba, czyli np. miejsce przechowywania ksiąg i tabliczki
    z nazwą DG
    czy
    - miejsce wykonywania DG ?

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (który tłumaczył ostatnio kontrahentowi że jak KONIECZNIE chce
    mieć w umowie "miejsce prowadzenia DG" zamiast "siedziby" to
    będzie miał. "Teren kraju i poza granicami", zgodnie z EDG :>)

  • 3. Data: 2002-12-13 10:34:37
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Optymista.
    > Ty to masz przychód z tytułu bezpłatnego korzystania :] !

    Trzeba by zajrzeć do nowelizacji updf, bo coś mi się wydaje, że
    od nowego roku ma się to zmienić.

    pozd.Pix

  • 4. Data: 2002-12-13 12:10:07
    Od: "Krzysztof Gawłowski" <k...@p...bsb.com.pl>

    Ja mialem ten sam problem

    Do US jest potrzebny tytul prawny do lokalu. Samo zameldowanie jest juz
    tytulem prawnym.
    W tym wypadku wystarczy w zupelnosci oswiadczenie ze jestes zameldowany.

    Minusem tego jest niestety to ze nie mozesz wliczac kosztów (czynszu).

    Nie wiem jak to wyglada z mieszkaniem wlasnosciowym bo moi rodzice maja
    mieszkanie spoldzielcze.

    pozdrawiam

    KG

  • 5. Data: 2002-12-13 17:00:23
    Od: "roo" <o...@p...onet.pl>

    A gdzie tego szukac !!!

  • 6. Data: 2002-12-13 17:10:33
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > A gdzie tego szukac !!!

    Chyba tutaj - art.14 ust.2
    "Przychodem z DG są również:
    8) wartość otrzymanych świadczeń w naturze (..) z wyjątkiem otrzymanych
    od osób zaliczonych do I i II grupy podatkowej w rozumieniu przepisów
    o podatku od spadku i darowizn"

    Pix

  • 7. Data: 2002-12-14 00:31:55
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Fri, 13 Dec 2002, Krzysztof Gawłowski wrote:

    >+ Ja mialem ten sam problem
    >+
    >+ Do US jest potrzebny tytul prawny do lokalu.

    Zgadza się. Albo i nie - zależy w jakim celu :)
    Ustawy mają różnie wpisane "wymagania": a to zameldowanie,
    a to zamieszkanie, a to tytuł prawny...

    >+ Samo zameldowanie jest juz tytulem prawnym.

    Nie zgadza się. Od nigdy nie jest - jest administracyjnym
    stwierdzeniem faktu przebywania.
    Proponuję przegląd (googlem) dyskusji na *.prawo
    Ostateczny wyrok na to że meldunek nie jest stwierdzeniem niczego
    poza fakt wyrażenia przez obywatela opinii że tam przebywa
    jest wyrok TK (tegoroczny).

    Owszem: wynajem, użyczenie,....to tak !

    Pozdrowienia, Gotfryd