    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG w wynajętym mieszkaniu
    Date: Wed, 13 Jun 2007 17:14:24 -0000

    On 13 Cze, 14:40, cb <c...@N...onet.pl> wrote:

    > 1. Chciałbym przenieść tam swoją DG. Nie zamierzam wydzielać jej
    > specjalnego obszaru w tym mieszkaniu - biurko z komputerem w kącie i
    > tyle. Czy poza faktem zgłoszenia umowy najmu do US (co może być
    > problemem, jeśli właściciel nie płaci podatków) rodzi to jakieś
    > zobowiązania?

    To czy wlasciciel placi podatki, to juz jego sprawa :)

    > 2. Czy właściciel musi się zgodzić na to, żebym ja mógł tam przenieść DG?

    Powinienes miec dokument, ktory potwierdzalby prawo do tego, by te
    dzialalnosc tam prowadzic. Moglaby to byc np. umowa uzyczenia. Zeby
    nie musiala rodzic obowiazkow podatkowych (Twoj przychod z tego
    tytulu) powinna byc uzyczeniem np. tylko adresu dla siedziby
    prowadzonej dzialalnosci (przecwiczone! ;) ) i miejsca przechowywania
    kpir.

    Bez tego dokumentu (badz bez umowy najmu) US nie przyjmie do
    wiadomosci nowego adresu dzialalnosci gospodarczej. Sama umowa najmu
    mieszkania, jesli nie bedzie wzmianki o prowadzonej tam DG nie
    wystarczy.

    > 3. Co jeśli oprócz mojej DG będę tam chiał umieścić siedzibę SC. Czy
    > mogę zapisać w umowie spółki, że wnoszę prawo do użytkowania mieszkania,
    > które wynajmuję?

    Nie za bardzo, choc 100% pewnosci mi brak. Bo prawo uzytkowania
    mieszkania nie stanowi majatku spolki. Nie da sie go wniesc.
    Za to wystarczy okreslenie tego miejsca jako siedziby, przy czym
    dokument opisany przeze mnie wyzej jest konieczny.

    Jagna :)