    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 28 Mar 2013 09:54:17 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Darmowe oprogramowanie

    On Wed, 27 Mar 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Włącznie z tym, że producenci oprogramowania PKPiR tak je nazywają.

    E tam.
    Płacze użytkowników takiego oprogramowania "bo mi program
    faktury nie pozwala wpisać" też znajdziesz w archiwach.
    Z tego samego powodu - autor przepisom się nie przyjrzał.

    > Jak w takim razie nazywa się księgowość wymieniona tu błędnie jako
    > uproszczona:
    >
    > http://ksiegowosc1.pl/2011/03/08/co-to-jest-ksiegowo
    sc-uproszczona/

    Źle postawione pytanie, bo to jest sposób (zadawania pytań) znany pod
    kryptonimem "czy nadal bijesz żonę" ;)
    Nijak.
    To nie jest księgowość.
    Nie da się nazwać czegoś, czego tam NIE MA.
    Nie ma ksiąg, jest tylko książka (a nie księgi) i ewidencje
    - albo tylko ewidencje.
    Wykonywanie księgowania (wpisywania do książki) nie jest tym
    samym co prowadzenie księgowości/ksiąg (w której "krzyżowo" wpisy
    do różnych ksiąg, choćby tylko wirtualnych w komputerze,
    muszą się zgadzać i bilansować do zera).

    Jak wpisuję należny przychód do KPiR i nigdzie nie wpisuję
    z wartością ujemną kwoty "winien" - choć mogę to robić,
    zakazu nie ma :P, ale nie trzeba do "urzędowej" dokumentacji,
    to nie dokonuję "księgowania w rozumieniu rachunkowości".
    Ewentualna rozbieżność stanowi moje osobiste ryzyko w postaci
    pieniędzy które będę miał lub nie i przed nikim nie trzeba
    się tłumaczyć dlaczego ich nie ma, może to Cię przekona ;)
    (tak, przy księgowości, *również* przy uproszczonej, trzeba
    umieć się wytłumaczyć gdzie są brakujące pieniądze!)

    pzdr, Gotfryd