  • 1. Data: 2003-01-28 13:34:58
    Temat: Re: Darowizna a zakup mieszkania
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    <u...@p...onet.pl> wrote in message
    news:161a.00000071.3e3926d1@newsgate.onet.pl...
    > Witajcie,
    > Moi rodzice chcieliby podarować mi mieszkanie spółdzielcze własnościowe o
    > powierzchni około 60 mkw, w którym obecnie mieszkam. Obecnie ani ja ani
    mój mąż
    > nie mamy mieszkania. Bardzo proszę o informację, jak szybko po otrzymaniu
    tej
    > darowizny możemy kupić mieszkanie na kredyt na rynku wtórnym. Chciałabym
    > uniknąć płacenia podatku od darowizny. Dziękuję za pomoc, Ula

    PO ?
    od razu...
    Tylko ze aby ie zaoplacic podatku od darowizny trzebaby w tym otrzymanym
    mieszkac.

    Ale widzialem taki numer, ze zona miala mieszkanie, a drugie kupil maz - bo
    nie mail...

    Boguslaw

  • 2. Data: 2003-01-28 13:54:02
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    <u...@p...onet.pl> wrote in message

    > Dziękuję, Panie Bogusławie :)
    > A muszę być zameldowana w mieszkaniu darowanym? Czy mam "tylko" mieszkać"?

    Z tego co sie orientuje to urzedy czepiaja sie by byc zameldowanym.

    > Czy jest obowiązek zamieszkiwania w mieszkaniu nowokupionym (spółdzielcze
    > własnościowe)?

    Nie ma, ale jak kupuje sie mieszkanie to tez jest taniej "na zaspokojenie
    potrzeb".

    > Mieszkanie chcemy kupić razem z mężem. Będę wdzięczna za pomoc,
    > Ula

    znow dostanie mi sie...
    Prosze sie zastanowic, czy warto.
    Pani bedzie miala swoje mieszkanie, a maz przeciez moze miec "swoje".
    zawsze mozna pozniej rozszerzyc wspolnosc majatkowa...

    Ale prosze sie dokladnie zorientowac jak to jest.
    Notariusz jest platnikiem (to znaczy w Panstwa imieniu) obliczy
    i zaplaci wplacaony przez WAS podatek. Przed darowizna wybierzcie notariusza
    i zaplacicie mu niemalo... Wiec niech on za to wam ladnie policzy jak bedzie
    najtaniej.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-01-28 14:10:21
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    <u...@p...onet.pl> [...]
    > Dziękuję :)
    > A jeśli kupujemy mieszkanie na kredyt hipoteczny z banku, to ma to jakiś
    wpływ
    > na podatki?
    > Ula

    Moze miec..
    Jesli nie korzystaliscie z ulgi budowlanej to teraz mozecie skorzystac.

    Powodzenia

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-01-30 13:38:18
    Od: u...@p...onet.pl

> [...]
    Czy jest obowiązek zamieszkiwania w mieszkaniu nowokupionym (spółdzielcze
    własnościowe)? Mieszkanie chcemy kupić razem z mężem. Będę wdzięczna za pomoc,
    Ula

  • 6. Data: 2003-01-30 13:59:38
    Od: u...@p...onet.pl

  • 7. Data: 2003-01-30 14:14:15
    Od: u...@p...onet.pl

    > Jesli nie korzystaliscie z ulgi budowlanej to teraz mozecie skorzystac.

    Nie korzystaliśmy. Ale jak możemy skorzystać? Mieszkanie będzie kupione na
    kredyt hipoteczny z rynku wtórnego. To na co ta ulga miałaby być?
    Przepraszam za te może dość naiwne pytania :) Dziękuję za Pana wyczerpujące
    wyjaśnienia, Ula