  • 1. Data: 2004-01-26 19:37:51
    Temat: Darowizna dla syna - darowizna samochodu
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Przeczytałem z uwagą to co dotychczas napisano na grupie na ten temat bo
    mam podobny problem

    Chcę dać synowi samochód ,który aktualnie jest ubezpieczony na kwotę 32500
    zł. Nowe ubezpieczenie prawdopodobnie będzie wynosiło około 30000 zł lub
    29000 zł i zapewne taką wartość przyjmie US. Z moich wyliczeń wynika ,że
    gdybym w akcie darowizny wskazał całą wartość samochodu to musiał bym
    jeszcze zapłacić około 1600 zł podatku/to znaczy syn/.
    Zastanawiam się nada taką sprawą czy mogę synowi dać "jedną część"
    samochodu np część wartości 9600 zł.
    Ponieważ jestem żonaty i nie mamy z żoną rozdzielności majątkowej a więc
    ten samochód stanowi naszą wspólną własność. Więc gdybym ja dał synowi
    jedną część samochodu wartości 9600 zł a żona drugą część samochodu
    wartości 9600 to co na to Urząd skarbowy?
    A może ktoś ma pomysł jak inaczej rozwiązać problem ?

    JanuszHr

  • 2. Data: 2004-01-26 20:36:25
    Temat: Re: Darowizna dla syna - darowizna samochodu
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > A może ktoś ma pomysł jak inaczej rozwiązać problem ?

    A czy on musi miec ten samochod na wlasnosc ? Nie moze po prostu go
    uzytkowac ? Przeciez i tak jesli nie zarabia, to bedziesz musial ten
    samochod oplacac. A na dodatek pewnie wtedy ubezpieczyciel podniesie
    skladke i to bedzie wtedy kosztowac podwojnie.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2004-01-26 21:37:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, JanuszHr wrote:
    [...]
> [...]
    >+ jedną część samochodu wartości 9600 zł a żona drugą część samochodu
    >+ wartości 9600 to co na to Urząd skarbowy?

    Chyba nic. Skoro "ustawa pozwala"... :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-01-26 22:35:30
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Chyba nic. Skoro "ustawa pozwala"... :)
    > pozdrowienia, Gotfryd

    A nie bylo tam gdzies warunku "na cele mieszkaniowe" ? W samochodzie
    malo kto chyba chcialby mieszkac ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2004-01-29 00:37:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, KrzysiekPP wrote:

> [...]
    >+ > pozdrowienia, Gotfryd
    >+
    >+ A nie bylo tam gdzies warunku "na cele mieszkaniowe" ? W samochodzie

    "Na cele mieszkaniowe" jest osobne zwolnienie od podatku, kwota
    dwa razy większa - ale *łącznie*. A 9600 zł to jest kwota
    nie obłożona podatkiem od darowizn *według skali* ! (dla
    I. grupy oczywiście :)), bez względu na przedmiot i cel
    darowizny.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-01-29 18:57:37