  • 1. Data: 2005-04-25 08:08:41
    Temat: Darowizna/kupno mieszkania
    Od: "Sławek" <s...@i...krakow.pl>

    Witam,

    Proszę o poradę w jaki sposób mam przeprowadzić proces przekazania
    mieszkania.

    Opis sytuacji:

    Właścicielami mieszkania jest moja przyszła teściowa i jej siostra. Moja
    przyszła żona chce

    wykupić połowę mieszkania (właściwie ja chce wykupić połowę mieszkania).
    Chcemy aby mieszkanie zostało nam darowane (uniknięcie podatku). I tu
    pojawia się problem, w jaki sposób to zrobić aby uniknąć płacenia podatku,
    ewentualnie zapłacić jak najmniej.

    Pomysły na realizacje:

    1) siostra mojej przyszłej teściowej przekazuje mojej przyszłej
    teściowej połowę mieszkania (darowizna), następnie moja przyszła teściowa
    przekazuje całe mieszkanie mojej przyszłej żonie

    2) siostra mojej przyszłej teściowej przekazuje połowę mieszkania mojej
    przyszłej żonie, tak samo postępuje moja przyszła teściowa

    3) ja kupuję połowę mieszkania od siostry mojej przyszłej teściowej

    Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

    Pozdrawiam

    Sławek

  • 2. Data: 2005-04-25 15:26:05
    Temat: Re: Darowizna/kupno mieszkania
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]

    > przyszłej żonie, tak samo postępuje moja przyszła teściowa
    >
    > 3)      ja kupuję połowę mieszkania od siostry mojej przyszłej teściowej

    Dość sarkastycznie zapytam ?

    -Czyj to pomysł żeby robić to wszystko przed ślubem?
    - Co jest priorytetem - mały podatek czy zabezpieczenie Twojej osoby na
    wypadek jakby przyszła teściowa stała się byłą teściową :-) ?

    - Czy to swoiste przekazanie związane jest z zapłatą w pieniądzu z Twojej
    strony ?

    Zważ skutki .

    Ustal priorytety - pomożemy.

    Kriss.