  • Data: 2013-09-24 16:18:41
    Temat: Re: Darowizna na operacje...
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-09-24 15:50, witek pisze:

    > w podatkach a + b <> c
    >
    > to ze darowizna jest przekazywana dookola A > B > C nie zmienia faktu,
    > ze jest to darowizna A -> C a ta jest opodatkowana.

    Ależ - NIE!
    B dostał darowiznę od A na dowolny, własny cel, a nie "dla C".
    B postanowił obdarować C, a związek z pierwszą darowizną ma to tylko
    taki, że "już dawno chciał, ale dopiero teraz (po otrzymaniu pieniędzy
    od A) jest go na to stać."

    > Posrednicy sie nie liczą.
    > Kwestia tylko tego, zeby US skojarzył darowizny.

    Kojarzyć, to może. Musi udowodnić darowiznę
    celową/warunkową/warunkowaną, powiązaną. Jeśli A i B będą w pełni zgodni
    i konsekwentni w zeznaniach, to nic im nie udowodni.

    > nie znam konkretnego przypadku, wiem jaka jest praktyka i orzecznictwo.

    Podaj przykłady tego orzecznictwa. Poczytamy, podyskutujemy, dowiemy się
    konkretów.
    Wiem np. że kiedyś-jakiś sąd nie uznał dochodów z nierządu, bo pani nie
    była znana "w środowisku". Bywa.

    > nie probuje udawac, ze jak wejde pod samochód to moze przezyje.

    A ja uważam, że jeśli będziemy potulnie jak stado owiec dawali się
    golić, to ta banda będzie się rozzuchwalać coraz bardziej.
    Sprawdzanie "wytrzymałości materiału" działa w obie strony.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.