    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna rodzice->dziecko - do czego sluzy SD-Z2
    Date: Wed, 20 Oct 2010 01:49:54 -0500

    On 10/20/2010 12:38 AM, WAM wrote:

    > W zaciszu :)
    > Dlaczego od 1 do 5? dlaczego nie 1?

    > Dlaczego ma sie zmiescic w (1) miesiacu, skoro sam podkreslasz ze jest
    > 6 miesiecy na zlozenie. IMHO jesli sie miesci w 6 miesiacach to
    > skladajac ten pierwszy mozna zlozyc tez wszystkie kolejne i ostatni na
    > jednym druku. Tym bardziej ze *umowa* jest jedna czyli imho
    > *darowizna* jest jedna.

    bo w poscie bylo, ze ze wszystkimi przelewami zmieszcza sie w jednym
    miesiacu, dlatego, napisalem, ze jak zmieszcza sie w jednym miesiacu
    (tak jak planowali) to jedno zgloszenie na koniec wystarczy.

    od 1 do 5 w ogolnosci, byleby sie zmiescic w tych 6 miesiacach ze
    zgloszeniem od momentu darowizny.

    a umowa? a umowa sama w sobie jest niewazna, bo nie jest notarialna.

    > Za czasow SD-Z1 wystarczal w tym samym US jeden druk :) Teraz niestety
    > przy skladaniu sie juz awanturowali ze ma byc tyle drukow ile
    > przelewow, chocbys przelewal codziennie.

    bardzo sie upierajac, to maja racje, bo terminy biegna od daty przelewu
    a te są różne.
    przy czym ja bym złożył jeden druczek i po prostu na nim wpisał daty
    przelewów.

    > Malo tego - w tym wypadku ma
    > byc dwa razy tyle drukow ile przelewow - na kazdym SD-Z2 ma byc jeden
    > rodzic i 50% kwoty przelewu. Zlozony zostal jeden druk ale przyslali
    > pismo aby poprawic i zlozyc 10 drukow (5 przelewow).

    a to fakt, bo moze byc tak, ze czesc kwoty zwolniona jest, a czesc nie,
    ale w tym przypadku obie beda zwolnione wiec po co rozmnazac papierkologię.
    ale masz racje.
    10 druczkow tez nie jest "błędną odpowiedzią".