  • 11. Data: 2011-07-07 20:05:09
    Temat: Re: Darowizny w 0 i 1. grupie pod.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/7/2011 9:22 AM, r...@k...pl wrote:

    > Hmm, a gdyby w umowie pierwszej darowizny napisać "obdarowany zobowiązuje się
    > nie pozbywać nieruchomości przez okres 3 lat"? Nie wina pierwotnego darczyńcy,
    > że został oszukany :).

    niewazne do czego obdarowany sie zobowiazuje, wazne co darczynca miał na
    myśli robiąć darowiznę.

  • 12. Data: 2011-07-07 20:08:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/7/2011 11:08 AM, 'Tom N' wrote:

    > Moją intencją jest darować Ci 100 000 PLN. Jutro zgłoszę, że miałem taka
    > intencję do Twojego US -- szykuj się na podatek ;P

    Niestety przegrałeś.
    Bo darowizna wymaga formy notarialnej. Wiec jeśli swoją intencję
    wyrazisz w formie aktu notarialnego, a nastepnie taką notarialną umowę
    darowizny sporządzisz,a ja tą darowiznę jeszcze przyjmę poprzez
    podpisanie się pod aktem, to fakycznie będziesz miał rację. Będę miał 14
    dni na zapłcenie podatku niezależnie od tego czy mi te 100 tyś dasz czy nie.
    Ale wówczas je te 100 tys bede mógł spokojnie przez komornika wyciągnąć,
    jak nie od ciebie to od spadkobierców.

  • 13. Data: 2011-07-07 20:22:37
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-07-07 22:08, witek pisze:

> [...]
    > wyrazisz w formie aktu notarialnego, a nastepnie taką notarialną umowę
    > darowizny sporządzisz,a ja tą darowiznę jeszcze przyjmę poprzez

    Nie chciałbym uchodzić na podżegacza ale ...
    w nawiązaniu do innego wątku może podaj Toma N do sądu aby ten go
    przymusił do spełnienia obietnicy... ;)

    --
    spp

  • 14. Data: 2011-07-07 20:24:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Bo darowizna wymaga formy notarialnej.

    Nieprawdą jest jakoby.

    MJ

  • 15. Data: 2011-07-07 20:33:43
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-07-07 22:24, Michal Jankowski wrote:

    > Nieprawdą jest jakoby.
    >
    > MJ

    Wymaga, wymaga. Ale umowa jest też ważna, jeśli świadczenie zostało
    spełnione (art. 890 KC). Oczywiście nie dotyczy np. nieruchomości.

    Piotrek

  • 16. Data: 2011-07-07 20:42:13
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:iv53ve$iuj$3@inews.gazeta.pl>:

    > Niestety przegrałeś.
    > Bo darowizna wymaga formy notarialnej.

    Ale Ty nie pisałeś o opodatkowaniu darowizny tylko o opodatkowaniu intencji
    -- od kiedy intencja wymaga formy notarialnej?

    --
    Tomasz Nycz

  • 17. Data: 2011-07-07 20:44:37
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    spp w <news:iv54ij$p7p$1@news.onet.pl>:

    > Nie chciałbym uchodzić na podżegacza ale ...
    > w nawiązaniu do innego wątku może podaj Toma N do sądu aby ten go
    > przymusił do spełnienia obietnicy... ;)

    Coś komuś obiecywałem? Pokażesz palcem? ;P

    --
    Tomasz Nycz

  • 18. Data: 2011-07-07 20:49:06
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-07-07 22:44, 'Tom N' pisze:

    > Coś komuś obiecywałem? Pokażesz palcem? ;P

    Miałeś intencje - dobry papuga skręci z tego flejma... ;)

    --
    spp

  • 19. Data: 2011-07-07 21:05:54
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    spp w <news:4E161BC2.6050705@op.pl>:

    > Miałeś intencje - dobry papuga skręci z tego flejma... ;)

    Aaaa, czyli Twoja intencją było, by naciągnąć witka na koszta, a mnie na
    stratę czasu -- no to sie chyba z witkiem dogadamy w kwestii zaflejmowania
    spp ;P

    --
    Tomasz Nycz

  • 20. Data: 2011-07-07 21:21:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/7/2011 3:22 PM, spp wrote:

    > Nie chciałbym uchodzić na podżegacza ale ...
    > w nawiązaniu do innego wątku może podaj Toma N do sądu aby ten go
    > przymusił do spełnienia obietnicy... ;)

    gdybym miał tą obietnicę darowizny na papierze od notariusza to pewnie
    bym tak zrobił :)