  • Data: 2004-06-04 20:03:30
    Temat: Re: Darowizny z VAT
    Od: "Piotr R." <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    [...]

    > Przyznam że jak ja czytam "przekazanie przez podatnika towarów należących
    > do jego przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z prowadzonym przez
    > niego przedsiębiorstwem" (poniżej jest katalog OTWARTY, czyli liczy
    > się wszystko co "pasuje" do definicji - a nie tylko to co wymieniono)
    > to nijak dojść nie mogę jakim to "celom związanym" służy rzeczona
    > darowizna bułeczek. A dokładniej - czym różni się od darowizny
    > przykładowej lodówki.

    A co ci wychodzi, jak czytasz art. 7 ust. 2 w związku z ust. 3? Bo mi, że
    przekazanie prezentów o dużej wartości (czyli darowizna), mimo że jest
    związane bezpośrednio z prowadzonym przez podatnika przedsiębiorstwem
    (cokolwiek by to miało oznaczać), podlega opodatkowaniu jako przekazanie
    towarów na cele inne niż związane z prowadzonym przez niego
    przedsiębiorstwem!!!