    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Data faktury, a data wydania towaru
    Date: Wed, 15 May 2002 12:40:23 +0200

    Użytkownik Wojciech Suszycki (Brick B.) napisał:
    (sorki, ale musiałam wyciąć wszystko, bo nie dało sie rozsądnie
    pookrawać cytatu)
    > I co wy na to?
    Mam taka ogólna uwagę. Ustawa mówi o nabyciu a nie o wydaniu towaru.
    W momencie wystawienia faktury staję się właścicielem towaru - nabywam
    go, nawet jeżeli leży on jeszcze w magazynie u sprzedawcy. Ponieważ
    mogę go w każdej chwili odebrać bez dodatkowej zapłaty, to znaczy że
    towar jest *mój* czyli że już go nabyłam.
    Sprzedawca nie może odmówic mi wydania, bo to jest *moja* własność.
    Czy jeżeli kupię nieruchomość na cele DG od kogos, kto sie tym
    zawodowo zajmuje, to staję się nabywcą w momencie podpisania faktury
    czy tez w momencie postawienia nogi na działce?
    Cała sprawa wydaje mi się absurdalna i czekam tylko na pierwsze wyroki
    NSA.
    Swoja drogą, wystarczy może pisac na fakturze "przechowanie towaru do
    momentu odbioru przez nabywcę jest bezpłatne do iluśtam dni".
    Jak oni nas głupimi chwytami, to my ich też możemy.
    W końcu jest swoboda umów w obrocie handlowym a prawo podatkowe nie
    jest z księzyca (chociaz... czasem mam wątpliwości).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl