  • 11. Data: 2005-05-19 10:17:33
    Temat: Re: Data faktury czy termin zap3aty?
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Anxy napisał:

    > Nie widzę możliwości rozbicia faktury na dwa

    > Nie przekracza:) Ale widzę tylko rodzaj rejestru:) Więc mam w marcu
    > wprowadzić fakturę do KPiR z opcją "bez rejestru VAT" (nie widzę problemu,
    > można) a w kwietniu tę samą fakturę ze stawką netto 0zł (bo w KPiR już
    > ujęta) i odpowiednią kwotą VAT??? Jak???

    Czwarta linia od góry: Data otrzymania dokumentu; miesiąc zaliczenia VAT

    > Jakie?
    > A co jeśli faktura jest z marca, termin płatności z kwietnia, a ja zapłacę w
    > maju? Jak to księgować?

    Do Kpir w marcu z zaznaczeniem VATu na kwiecień.
    Jakbyś miała fakturę z grudnia, dotyczącą grudnia, z terminem płatności
    w styczniu, zapłaciłabyś w lutym to NIE WOLNO Ci zrobić z niej kosztu
    nowego roku, bo ona go po prostu nie dotyczy... A VAT przechodzi na nowy
    rok - niestety.

    pzdr

    Tomek

    Startuj z INTERIA.PL! >>> http://link.interia.pl/f186c

  • 12. Data: 2005-05-19 10:28:13
    Od: "Anxy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > roku, bo ona go po prostu nie dotyczy... A VAT przechodzi na nowy rok -

    Dzięki
    Ania

  • 13. Data: 2005-05-19 10:34:04
    Od: "AK" <a...@g...pl>

> [...]
    > roku, bo ona go po prostu nie dotyczy... A VAT przechodzi na nowy rok -

    A taka wersja faktura z marca, termin płatności kwiecień, zapłaciłem w
    marcu??
    Faktura za leasing auta.

    pozdrawiam, AK

  • 14. Data: 2005-05-19 13:50:05
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Tomasz Staszewski <t...@p...fm>
    w wiadomości <news:428C6780.3060607@poczta.fm> wstukał:

    > Użytkownik Anxy napisał:
    [..]
> [...]
    > w styczniu, zapłaciłabyś w lutym to NIE WOLNO Ci zrobić z niej kosztu
    > nowego roku, bo ona go po prostu nie dotyczy... A VAT przechodzi na nowy

    Zarachowanie w grudniu nie było możliwe, ponieważ fakturę otrzymałem w
    miesiącu styczniu po "zamknięciu" KPIR za rok poprzedni... ;-)

    --
    Możesz miec problemy z wgraniem sterowników. Informatyk bedzie wiedział jak
    wgrac sterowniki do stacji dyskietek.

  • 15. Data: 2005-05-20 22:51:26
    Temat: Re: Data faktury czy termin zapłaty?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 May 2005, oldMan wrote:

    >+ Jesli otrzymałaś od kontrahenta to w dniu otrzymania w PKPiR a w
    >+ Ewidencji Zakupów Vat w dniu/miesiącu zapłaty.
    >+ Jesli się mylę nich ktoś mnie poprawi.

    Zaraz "mylę"... zapodałeś IMO *niektóre* możliwe scenariusze :)
    Zacznijmy od pierwszego zdania:
    "Jesli otrzymałaś od kontrahenta to w dniu otrzymania w PKPiR"
    Powiedzmy: "zależy". Zależy od wybranego sposobu ksiegowania
    i za co faktura :)
    - jak za towar handlowy to owszem, nie później niż z dniem
    otrzymania; ale nie później niż z dniem "przyjęcia" towaru
    a nie faktury !
    - zależy czy "księgę prowadzi biuro podatkowe", tudzież czy
    podatnik korzysta z prawa prowadzenia "na takiej samej
    zasadzie księgowania do .20" jeśli prowadzi stosowne
    ewidencje...

    A później może pójść seria rozważań czy podatnik księguje
    kasowo czy memoriałowo tudzież czy chodzi o samą KPiR
    czy też wpis do EVAT :)
    IMHO koledzy dobrze pisali że trzeba wiadomości jak cytrynę
    wyciskać ;]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)