  • 1. Data: 2005-05-18 12:34:59
    Temat: Data faktury czy termin zapłaty?
    Od: "Anxy" <a...@p...onet.pl>

    witam

    Czy jeśli data wystawienia faktury jest marcowa a termin zapłaty wpisany na
    niej kwietniowy to fakturuję ją w marcu czy też w kwietniu - ze względu na
    termin zapłaty? Zaznaczam, że nie jest to faktura za usługi
    teleinformatyczne. Tę wiem, że fakturuje się w miesiącu terminu zapłaty.
    Będę wdzięczna za pomoc
    Ania

  • 2. Data: 2005-05-18 13:54:04
    Temat: Re: Data faktury czy termin zapłaty?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Anxy <a...@p...onet.pl>
    w wiadomości <news:d6fcph$nut$1@news.onet.pl> wstukał:

> [...]
    > termin zapłaty? Zaznaczam, że nie jest to faktura za usługi
    > teleinformatyczne. Tę wiem, że fakturuje się w miesiącu terminu zapłaty.

    Wróżki piętro wyżej ;o
    Jak napiszesz trochę więcej o swojej działalności, to krzywda Ci sie pewnie
    nie stanie (patrz co Gotfryd Smolik umieszcza w sygnaturce)

    PS
    pisząc o fakturowaniu faktury co miałaś na myśli?

    --
    Wkrętak jest do wkrętów. Stacja FDD to poważna sprawa, wkrętakiem mozesz
    uszkodzic dyski twarde.

  • 3. Data: 2005-05-18 14:09:48
    Od: "Anxy" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie stanie (patrz co Gotfryd Smolik umieszcza w sygnaturce)
    >
    > PS
    > pisząc o fakturowaniu faktury co miałaś na myśli?

    Przepraszam, śpieszyłam się:)

    DG, VAT, KPiR,
    A co do P.S. chodziło mi o księgowanie faktury:)
    Normalnie faktury księguję z datą wystawienia, ale tu taka nietypowa
    sytuacja z terminem płatności:)

    Pozdrawiam
    Ania

  • 4. Data: 2005-05-18 19:47:16
    Od: oldMan <j...@f...pl>

    Dnia Wed, 18 May 2005 16:09:48 +0200, Anxy napisał(a):

    > DG, VAT, KPiR,
    > A co do P.S. chodziło mi o księgowanie faktury:) Normalnie faktury
    > księguję z datą wystawienia, ale tu taka nietypowa sytuacja z terminem
    > płatności:)

    Jeśli Ty wystawiłaś fakturę jw. księgujesz w dniu wystawienia.
    Jesli otrzymałaś od kontrahenta to w dniu otrzymania w PKPiR a w
    Ewidencji Zakupów Vat w dniu/miesiącu zapłaty.
    Jesli się mylę nich ktoś mnie poprawi.

  • 5. Data: 2005-05-18 22:32:26
    Od: "nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    oldMan <j...@f...pl> napisał(a):

    > Jeśli Ty wystawiłaś fakturę jw. księgujesz w dniu wystawienia.
    > Jesli otrzymałaś od kontrahenta to w dniu otrzymania w PKPiR a w
    > Ewidencji Zakupów Vat w dniu/miesiącu zapłaty.
    > Jesli się mylę nich ktoś mnie poprawi.

    Możesz mieć mniej lub więcej rację,
    - nie napisała wprost, że memoriał
    - w przypadku faktur 'nieszczególnych' termin płatności nie ma znaczenia
    ale "Jesli się mylę nich ktoś mnie poprawi" :)

  • 6. Data: 2005-05-19 09:01:15
    Od: "Anxy" <a...@p...onet.pl>

    > Jesli otrzymałaś od kontrahenta to w dniu otrzymania w PKPiR a w
    > Ewidencji Zakupów Vat w dniu/miesiącu zapłaty.
    > Jesli się mylę nich ktoś mnie poprawi.

    Mam program do księgowości z Rzeczpospolitej. Wprowadzam raz fakturę
    ("wprowadzanie dokumentów") i program sam umieszcza ją w KPiR i Ewidencji
    zakupów VAT, z tą samą datą. Nie widzę możliwości rozbicia faktury na dwa
    miesiące: KPiR marzec, VAT kwiecień. Faktury za telefon księguję W KPiR i
    Ewidencji zakupów VAT w misiącu zapłaty. Czy to źle?

  • 7. Data: 2005-05-19 09:02:32
    Od: "Anxy" <a...@p...onet.pl>

> [...]

    > - w przypadku faktur 'nieszczególnych' termin płatności nie ma znaczenia
    > ale "Jesli się mylę nich ktoś mnie poprawi" :)

    a te "szczególne", poza telefonem to jakie jeszcze są?

  • 8. Data: 2005-05-19 09:17:43
    Temat: Re: Data faktury czy termin zap?aty?
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Anxy napisał:

> [...]
    > zakupów VAT, z tą samą datą. Nie widzę możliwości rozbicia faktury na dwa

    Popatrz w prawy górny róg okna wprowadzania dokumentów. Jeśli wada
    wzroku nie przekracza 10 dioptrii - zobaczysz.

    > Faktury za telefon księguję W KPiR i
    > Ewidencji zakupów VAT w misiącu zapłaty. Czy to źle?

    Jeśli miesiąc zapłaty pokrywa się z miesiącem, w którym przypadał termin
    płatności tow ciągu roku podatkowego jest to OK. Jaja _mogą być_ na
    przełomie lat.

    pzdr

    Tomek

    --------------
    Randka przez komorke?

  • 9. Data: 2005-05-19 09:38:49
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <d6gfpq$44g$1@inews.gazeta.pl>,
    "nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > Możesz mieć mniej lub więcej rację,
    > - nie napisała wprost, że memoriał

    Tak czy inaczej - z czego wynika, że do EZV w miesiącu zapłaty? (Nie
    twierdzę, że nie wolno;))

    > - w przypadku faktur 'nieszczególnych' termin płatności nie ma znaczenia
    > ale "Jesli się mylę nich ktoś mnie poprawi" :)

    Termin *zapłaty* może mieć... ;)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 10. Data: 2005-05-19 09:55:00
    Temat: Re: Data faktury czy termin zap3aty?
    Od: "Anxy" <a...@p...onet.pl>

    Nie widzę możliwości rozbicia faktury na dwa

    > Popatrz w prawy górny róg okna wprowadzania dokumentów. Jeśli wada wzroku
    > nie przekracza 10 dioptrii - zobaczysz.

    Nie przekracza:) Ale widzę tylko rodzaj rejestru:) Więc mam w marcu
    wprowadzić fakturę do KPiR z opcją "bez rejestru VAT" (nie widzę problemu,
    można) a w kwietniu tę samą fakturę ze stawką netto 0zł (bo w KPiR już
    ujęta) i odpowiednią kwotą VAT??? Jak???

    > Jeśli miesiąc zapłaty pokrywa się z miesiącem, w którym przypadał termin
    > płatności tow ciągu roku podatkowego jest to OK. Jaja _mogą być_ na
    > przełomie lat.

    Jakie?
    A co jeśli faktura jest z marca, termin płatności z kwietnia, a ja zapłacę w
    maju? Jak to księgować?
    Ania