  • 1. Data: 2005-03-24 13:48:02
    Temat: Data księgowania faktury
    Od: Tomasz Ciepłucha <r...@N...rmt.pl>

    Jeżeli faktura była wystawiona np. 28 lutego, dostałem ją pocztą 3
    marca, a termin płatności jest do 7 marca to z jaką datą powinna być
    księgowana?

  • 2. Data: 2005-03-24 13:52:22
    Temat: Re: Data księgowania faktury
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Tomasz Ciepłucha <r...@n...rmt.pl> wrote:
    > Jeżeli faktura była wystawiona np. 28 lutego, dostałem ją pocztą 3
    > marca, a termin płatności jest do 7 marca to z jaką datą powinna być
    > księgowana?

    Data faktury: 28 lutego. Data księgowania: 3 marca. Miesiąc VAT: marzec.
    Termin płatności jest IMO nieistotny do księgowania faktury.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 3. Data: 2005-03-24 13:54:41
    Od: Tomasz Ciepłucha <r...@N...rmt.pl>

    Piotr KUCHARSKI napisał(a):

    > Data faktury: 28 lutego. Data księgowania: 3 marca. Miesiąc VAT: marzec.
    > Termin płatności jest IMO nieistotny do księgowania faktury.
    >
    > p.

    Wielkie dzięki :)O to mi właśnie chodziło.

    Tomek

  • 4. Data: 2005-03-24 13:56:48
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Piotr KUCHARSKI" <c...@s...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Termin płatności jest IMO nieistotny do księgowania faktury.

    przy fakturach za usługi telekomunikacyjne też nie?

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 5. Data: 2005-03-24 14:32:21
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Piotr KUCHARSKI" <c...@s...waw.pl> napisał w wiadomości

    > przy fakturach za usługi telekomunikacyjne też nie?

    Dla celów VAT w dacie wpływu dokumentu , w przypadku TPSA za datę wpływu uważa
    się upływ terminu płatności .

    Nie jest błędem ujęcie dla celów PDOF do KU faktury w dacie wystawienia czyli w
    tym przypadku 28 luty.

    Pzdr-Kriss

  • 6. Data: 2005-03-24 16:04:50
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia 24 Mar 2005 13:52:22 GMT, Piotr KUCHARSKI napisał(a):

    > Data faktury: 28 lutego. Data księgowania: 3 marca. Miesiąc VAT: marzec.
    > Termin płatności jest IMO nieistotny do księgowania faktury.

    A co w wypadku metody kasowej ? IMHO zalicza się w momencie zapłaty.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 7. Data: 2005-03-24 18:37:00
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Mieczysław <m...@o...pl>
    w wiadomości <news:ql032cazibm8$.9d1n4j0e8u0a.dlg@40tude.net> wstukał:

    > A co w wypadku metody kasowej ? IMHO zalicza się w momencie zapłaty.

    tylko ile ten moment ma wspólnego z terminem płatności... ;)

    --
    Do FDD podłaczone sa dwa przewody jeden zasilający (chyba na stałe napięcie
    24 V, to napięcie jest szkodliwe)

  • 8. Data: 2005-03-24 20:10:16
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Mieczysław <m...@o...pl> wrote:
    > A co w wypadku metody kasowej ? IMHO zalicza się w momencie zapłaty.

    Kasowo, oczywiście, gdy zapłacone. (Ale termin płatności
    dalej nieistotny.)

  • 9. Data: 2005-03-24 20:12:54
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    plusz <p...@i...usun_spam.pl> wrote:
    > przy fakturach za usługi telekomunikacyjne też nie?

    Po prawdzie to nie wiem, jak dla Ciebie. Dla mnie nieistotne,
    zwyczajowo faktury telekomunikacyjne wpisuję w koszty z datą
    otrzymania faktury, a VAT na miesiąc następny. (Po prawdzie to
    nie wiem, czemu tak jest, ale tak mi poradziła księgowa, to
    tak robię. I zgrzytam zębami nad Małą Księgowością RzP na
    przełomie roku.)

  • 10. Data: 2005-03-24 20:33:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Mar 2005, Kriss wrote:

> [...]
    >+
    >+ Dla celów VAT w dacie wpływu dokumentu , w przypadku TPSA za datę wpływu uważa

    Tak BYŁO.
    MF przegrało sprawę przed sądem - bo nie miało prawa definiować
    "wirtualnej daty wpływu" ! Zapis rozporządzenia uchylono.
    Aktualnie w ustawie jest wyraźny wyjątek i prawo do odliczenia
    przysługuje z datą terminy płatności... zgodnie z prawdą :)
    a nie "uważa się" :)
    Niby efekt ten sam :) - ale NAZYWA się teraz realistycznie.

    No a do rejestru praktyczniej wpisywać termin płatności - osobiście
    robię dopisek "TP" i od czasu do czasu na dole dopisuję iż oznacza
    to termin płatności.

    Przyznajcie się jak technicznie rozwiązujecie ów problem :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)