  • 1. Data: 2005-03-24 13:51:38
    Temat: prosba o podpowiedz
    Od: "Michal" <b...@s...pl>

    czy firma polska wystawiajaca f-re eksportowa na usluge dla firmy za granica
    (uslugi informatyczne administracja zdalna baza danych)
    ma obowiazek placic VAT w polsce ?
    Z tego co wiem to faktura eksportowa jest tzw faktura netto, moj kontrahent
    zagraniczny zapewnia mnie ze on odprowadzi VAT i nie bedzie problemu ja
    jednak obawiam sie i tu rodzi sie sie watpliwosc skoro praca wykonywana jest
    w polsce (praca zdalna poprzez internet) to czy przypadkiem nie bede musial
    odprowadzac VAT w polsce tymsamym na fakturze naliczajac nasze + 22% ?

    bardzo prosze o rzeczowa odpowiedz.

    pozdrawiam

    michal

  • 2. Data: 2005-03-24 14:37:14
    Temat: Re: prosba o podpowiedz
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > pozdrawiam
    >
    > michal

    Uściślij , czy mówisz o eksporcie czy o wewnątrz wspólnotowej dostawie usług.

    Eksport to dostawa po za granice UE.

    Pzdr-Kriss

  • 3. Data: 2005-03-24 16:15:18
    Od: "Michal" <b...@s...pl>

    Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > U?ci?lij , czy mówisz o eksporcie czy o wewn?trz wspólnotowej dostawie
    > usług.
    >
    > Eksport to dostawa po za granice UE.

    chodzi o dostawe uslug wewnatrz UE.

    michal

  • 4. Data: 2005-03-24 16:27:35
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Uściślij , czy mówisz o eksporcie czy o wewnątrz wspólnotowej dostawie
    usług.

    Ważne, że mówi o usługach poza RP
    a to pod VAT w PR nie podlega.

    BAH

  • 5. Data: 2005-03-24 18:33:01
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > odprowadzac VAT w polsce tymsamym na fakturze naliczajac nasze + 22% ?

    Usługi elektroniczne
    Usługi te zostały zdefiniowane na potrzeby podatku od towarów i usług w art. 2
    pkt 26 u.p.t.u. jako usługi świadczone za pomocą Internetu lub podobnej sieci
    elektronicznej, których świadczenie z natury zależne jest od technologii
    informatycznej i z reguły usługi te są zautomatyzowane, wymagają niewielkiej
    interwencji człowieka oraz niemożliwe jest ich wykonanie bez wykorzystania
    technologii informatycznej. W szczególności do usług tych zaliczono:

    1) tworzenie i utrzymywanie stron internetowych, zdalne zarządzanie programami
    i sprzętem,

    2) dostarczanie oprogramowania oraz jego uaktualnień,

    3) dostarczanie obrazów, tekstu i informacji oraz udostępnianie baz danych,

    4) dostarczanie muzyki, filmów i gier, w tym gier losowych i hazardowych, jak
    również przekazów o charakterze politycznym, kulturalnym, artystycznym,
    sportowym, naukowym i rozrywkowym oraz informacji o wydarzeniach,

    5) usługi kształcenia korespondencyjnego.

    Powyższe usługi, jeżeli są świadczone na rzecz osób prowadzących działalność
    lub na rzecz osób spoza Wspólnoty, podlegają opodatkowaniu u nabywcy, jak
    wszystkie usługi niematerialne wymienione w ust. 4 art. 27 u.p.t.u. W zakresie
    usług elektronicznych wprowadzono wyjątek od powyższej zasady, dotyczący
    sytuacji, gdy usługi te są świadczone przez osobę lub jednostkę spoza Wspólnoty
    na rzecz osób lub jednostek niebędących ani podatnikami podatku od wartości
    dodanej (tj. zarejestrowanych w innym państwie członkowskim), ani podatnikami,
    o których mowa w art. 15 i 16 u.p.t.u., (tj. prowadzącymi działalność
    gospodarczą lub dokonującymi wewnątrzwspólnotowej dostawy nowych środków
    transportu) mających siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium Wspólnoty.
    Miejscem opodatkowania w takim przypadku jest miejsce, gdzie nabywca posiada
    siedzibę lub miejsce zamieszkania. W tym przypadku podatnikiem zobowiązanym do
    zapłaty podatku, będzie podmiot spoza Wspólnoty, który obowiązany jest dokonać
    rejestracji w jednym z państw członkowskich, w którym świadczone są te usługi.

    Upraszczając ten temat - nie wykazujesz VAT na fakturze .

    Mam nadzieję ,że rzeczowe to było - pzdr-Kriss

    PS. Moje pytanie było na wyrost - nie ma to znaczenia w przypadku Twoich usług.

  • 6. Data: 2005-03-25 09:53:16
    Od: "my way" <no way@no way.pl>

    > Powyższe usługi, jeżeli są świadczone na rzecz osób prowadzących
    działalność

    dodam tylko - i będących podatnikami vat w innym kraju ue

    > lub na rzecz osób spoza Wspólnoty, podlegają opodatkowaniu u nabywcy, jak
    > wszystkie usługi niematerialne wymienione w ust. 4 art. 27 u.p.t.u. >

    > Upraszczając ten temat - nie wykazujesz VAT na fakturze .

    pod warunkiem, że twój odbiorca poda swój numer nip

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-03-25 12:33:46
    Od: "Michal" <b...@s...pl>

> [...]
    >
    > Mam nadzieję ,że rzeczowe to było - pzdr-Kriss
    >
    > PS. Moje pytanie było na wyrost - nie ma to znaczenia w przypadku Twoich

    bardzo bardzo dziekuje

    michal