  • Data: 2007-08-22 08:08:08
    Temat: Re: Data sprzedazy a data wystawienia f-ry
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Nie wspomina, bo jest to zawarte w ustawie:
    > +++
    > Art. 106.
    > 1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, sš obowišzani wystawić fakturę
    > stwierdzajšcš w szczególno?ci dokonanie sprzedaży, datę [...]
    > ^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ---
    >
    > Nie można "stwierdzić" czegoś, co jeszcze nie miało miejsca,

    a słowo
    > "dokonanie" pozbawia możliwości kombinowania metodą "to przyjmijmy
    > że wystawimy f-rę na zamiar sprzedaży" :)

    ale przy usłudze ciagłej, takiej jak wynajem nieruchomości czy właśnie
    leasing auta, o wykonaniu (dokonaniu) czynności możemy mówić dopiero po
    zakończonym pełnym miesiącu. A w usatwie jest mowa (przy obowiązku
    podatkowym) o terminie zapłaty za dany okres, nie o zakończonym okresie.

    > Słowa "w szczególności" ustanawiające katalog otwarty nie dotyczy zaś
    > czego stwierdzać, lecz listy informacji na f-rze.

    > Akurat nie ten przypadek miałem na myśli :)
    > Idzie wyłącznie o fakt wystawienia f-ry "z góry".
    > AFAIK - nie wolno.

    ale większośc faktur za najem jest wystawianych z góry, np.10 za dany
    miesiąc z płatnością do 15 wynikającą z umowy. I tu jakoś nie widzę
    nadmiernego sprzeciwu;>
    A przecież faktury te dotycza okresu od 1 do 30 a nie od 1 do 10 czy 15;>

    > Dobra, ale faktura ma "stwierdzić" że ów fakt zaszedł - a przecież nie
    > można tego stwierdzić "przed".

    stawiasz w tym wypadku wyższość faktury przed umową? cikawa jestem na
    jakiej podsatwie, fakt nie otrzymania przeze mnie faktury za najem nie
    jest jednoznaczny ze zwolnieniem mnie z opłaty za korzystanie z przedmiotu.

    Umowa może przestać obowiązywać (dajmy
    > na to również z mocy prawa - powiedzmy nabywca umiera, i już go NIC
    > nie interesuje).

    ale wtedy przedmiot leasingu wraca do leasigodawcy, jest coś za coś

    > Ano, ja się nadal czepiam!

    czepiaj się, Twoje prawo. Mnie to jednak nie przekonuje.