    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Data sprzedazy a data wystawienia f-ry
    Date: Wed, 22 Aug 2007 13:52:28 +0200

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Po prawdzie można dywagować, czy umowa nie może określać "od 14 do 14
    > następnego miesiąca",

    może, ale ogólnie, szczególnie przy najmie jest przyjęte, że okresem
    jest miesiąc

    ale przyznam że przyjąłem iż tak jest - że
> [...]
    > miesięczne rozumiane "cały miesiąc" i fakturę za lipiec)
    > - termin płatności, określający obowiazek podatkowy (załóżmy, że mamy
    > do czynienia z fakturą o terminie płatności 20. sierpnia)
    > - datę wystawienia faktury.
    >
    > Skoro reguluje to przepis szczegółowy - nie ma dyskusji.
    > Czy ów przepis szczegołowy uprawnia do dogdybania sobie, że można
    > ów termin "stwierdzić" wcześniej?
    > Znaczy idzie mi o to, czy "rata przypadająca na sierpień" dotyczy
    > "leasingu za sierpień" czy "zapłaty za leasing w lipcu", przyznaję

    moim zdaniem data wystawinia faktury nie jest tu istotna, bowiem zarówno
    obowiązek jak i prawo kosztu określają konretne przepisy
    przypominam, że mówimy konkretnie o usługach najmu, a nie o wykonaniu
    tłumaczenia czy sprzedania worka ziemii. Bo tu przyznam rację, że
    będziemy mieli do czynienia z fakturą albo z zaliczkową, albo po
    wykonaniu usługi/wydaniu towaru

    [...]

    > Ano nie jest.
    > Ale poszło o samo wystawienie f-ry, może nie bedziemy postępowania
    > w przypadku nie wystawienia f-ry już rozpatrywać :)
    > Zaciąłem się na "fakturze z góry".
    > Pasuję, bo nie mogę dojść czy jest ona prawidłowa.
    > IMO sam fakt, że obowiązek podatkowy powstaje z terminiem płatności
    > jest ODRĘBNY od tego, czy faktura może dotyczyć tylko czynności zaszłej
    > (płatnej "z dołu") czy też może być wystawiona "z góry" - a chwilowo
    > prawa do wystawienia "z góry" nie widzę :(

    jak na mój gust, urzędnicy w naszym kraju doprowadzili do absurdu
    traktując fakturę jako dokument "na wage złota"
    zgodnie z orzecznictwem ETS , faktura VAT jest każdy dokument, na którym
    znajdują się dane odbiorcy, nabywcy, kwoty netto i podatku
    i niezależnie od tego, czy nazywa się to faktura czy nota księgowa, może
    spełniać "funkcje" faktury.
    I dlatego zamiast skupiać się na rzeczach istotnych, prowadzimy
    dyskusję, czy przy usłudze ciagłej wysatwienie faktury, która nie jest
    zaliczkową, bowiem termin jej płatności przypada częściowo na to, co juz
    spełniono, a częściowo na to co będzie spełnione, ale ze względów
    technicznych jest wystawiane przed dniem na który przypada okres
    rozliczeniowy.