    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Debilny obowiązek posiadania pieczątki (DG)
    Date: Wed, 4 Feb 2009 11:57:43 +0100

    On Wed, 4 Feb 2009, Wojciech Bancer wrote:

    > Nie ma obowiązku, ale ze względu na prawo powielaczowe

    :)

    [...]
    > w kontekście straconego czasu w urzędach i miejscach gdzie tej pieczątki
    > się domagają.

    O ile *urzędy* to jedno, bo urząd nie może stosować wymagań
    przekraczających wymogi przepisów, to warto IMO zauważyć, że
    w tych "innych miejscach" pieczątka może być wymagana na
    mocy *umowy*.
    Przykład?
    Podobnie jak w przypadku używania internetowego Inteligo lub
    mBankiem umawiamy się z bankiem (na zasadzie zaakceptowania regulaminu)
    że będziemy nasze dyspozycje poświadczać numerkami z karty, tak
    samo możemy umówić się z bankiem że honorował będzie wyłącznie
    dyspozycje podpisane pieczątką.
    Na zasadzie zaakceptowania regulaminu.

    Nic nie stoi na przeszkodzie :)

    Jak obaj się umówimy, że zapłata "za wykonanie umowy będzie
    przysługiwała na podstawie prawidłowej f-ry opieczątkowaną
    wg wzoru ujętego w załączniku", to po prawdzie fakturę bez
    pieczątki będziesz musiał przyjąć, ale dopóki pieczątki
    nie przyłożę to zapłaty mogę nie dostać i tyle.

    Pasuje? :D

    No to żeby nie było: sam pieczątkę "wyrobiłem" z powodu umowy
    z TPSA. Fakt, czasy były trochę inne, konkurencja mniejsza
    a "przyzwyczajenie pieczątkowe" większe więc użeralność
    była większa :]
    Prawdą jest również iż rzeczona TPSA *nie* miała zapisu wymogu
    pieczątki w warunkach umowy.

    Ale... ale mogła mieć.
    I IMVHO warto sobie z tego zdawać sprawę.

    Teza o "braku konieczności pieczątki" była kiedyś na grupie również
    w tym kontekście - konkretnie umowy z bankiem.
    I raczej wszyscy mawiali "nie mogą żądać".
    Ale później mnie naszło - "a niby dlaczego nie?"
    Jest gdzieś *zakaz* *umówienia się*, że będzie się stosowało pieczątki?

    > A pieczątka się też przydaje np. do szybkiego adresowania

    Też :)

    > Oczywiście możesz wybrać opcję "wolę się kopać z koniem" :)

    Nie sposób się nie zgodzić :D

    pzdr, Gotfryd