  • 21. Data: 2009-02-04 13:56:23
    Temat: Re: Debilny obowiązek posiadania pieczątki(DG)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009, Bad Behaviour wrote:

    > Choćby dlatego, że mógłbyś ich posądzić o nieuczciwe wspieranie lobby
    > pieczątkarskiego. Bo niby dlaczego mieliby wymagać czegoś, co naraża cię na
    > nieuzasadnione koszta? Widocznie mają w tym jakiś finansowy interes.

    Tak samo, jak sprzedawcy telefonów po 1 zł, z załącznikiem w postaci
    umowy na 36 miesięcy ;)
    To prawda - ale wolno.

    > Zadanie pytania o uzasadnienie takiego żądania jest wyrazem elementarnego
    > poczucia uczciwości i przyzwoitości.

    Zauważ, że mowa o kontaktach firma-firma, kontaktach nieprzymusowych
    (dlatego poczta odpada z tej konkurencji!)
    Oni mogą się uprzeć na pieczątkę - a ja mogę się uprzeć na niezawarcie
    umowy i to jest wszystko.
    Mam np. klienta który bezwzględnie żąda w umowie zapisu, że za
    przepustkę na jego teren zapłacę sobie sam.
    Też mogę się zgodzić albo nie zgodzić :P
    Dlaczego z pieczątką ma być inaczej?

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2009-02-04 13:58:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009, wt wrote:

    > potrzebny i rachunek bankowy... Dla tych co nie mają rachunku jest w US
    > kasa.

    Ale z kasy korzystać mogą tylko *niektórzy* prowadzący DG.
    Poza tymi wyjątkami (jak np. karta podatkowa bodaj) jest
    nakaz zapłaty z konta bankowego.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2009-02-04 14:01:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-04, Bad Behaviour <b...@b...co.nz> wrote:

    [...]

    > Załóżmy, że jednak zdecyduję się na wyrobienie pieczątki.
    >
    > Siłą rzeczy muszę ją wyrobić przed złożeniem dokumentów rejestracyjnych
    > w US (żeby mieć czym przybić).
    >
    > No ale jak mogę zażądać faktury VAT od pieczątkarza, skoro jeszcze nie
    > jestem zarejestrowany jako VAT-owiec? Jak przerwać do błędne koło?

    1. Do NIP-1 / VAT-R nie trzeba pieczątki.
    2. Możesz brać faktury od momentu rejestracji w EDG.
    3. Na rejestrację NIP/VAT-R masz czas do chyba 14 dni od daty
    wspomnianego wpisu
    4. Od daty określonej we wniosku możesz już brać faktury na firmę.
    5. WYSTAWIAĆ faktury możesz dopiero dzień po złożeniu VAT-R

    to taki mniej więcej skrót.
    Jak nie chcesz by Ci się krzywda stała, to poczytaj sobie tak 4-5k
    postów + stosowne ustawy. Wiem, że boli, ale potem boli mniej jak wiesz
    co skąd i dlaczego i umiesz SPK [1] wszystko wyjaśnić.

    [1] Smutnym Panom Kontrolerom

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 24. Data: 2009-02-04 14:07:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009, Bad Behaviour wrote:

    > No ale jak mogę zażądać faktury VAT od pieczątkarza, skoro jeszcze nie jestem
    > zarejestrowany jako VAT-owiec?

    Zwyczajnie.
    Każdy ma prawo zażądania faktury VAT.
    I o ile wg .pl ustawy o VAT *były* spory, czy prawo do odliczenia
    przysługuje tylko do dokumentów wydanych po rejestracji, to
    z Dyrektyw wynika że takie prawo ma "zarejestrowany podatnik"
    - w czasie kiedy jest zarejestrowany, ale bez względu na czas
    pochodzenia dokumentu, byleby nadawał się do odliczenia
    (czyli np. dokumentował coś co *może* być kosztem).

    Zwróć uwagę, że ustawa o VAT zawiera *odrębne* pojęcia dotyczące
    podatnika jak i "działalności gospodarczej", DG w rozumieniu VAT
    to nie to samo co "zarejestrowana DG"!
    Fakturę bierze się więc jako osoba, nie posługując się firmą
    (jeśli taka *będzie* zarejestrowana z "innym określeniem", znaczy
    innym niż imię i nazwisko) i podając NIP.

    Dyskusje w tym zakresie też są w archiwum: formalnie na f-rze
    VAT nie musi być "pełnej firmy", przepis wymaga podania danych
    *podatnika*.
    Podanie "pełnej firmy" ma ten plus, że stanowi dowód dokonania
    zakupu *z zamiarem* przeznaczenia na DG (a to jest jeden
    z warunków koniecznych uznania za koszt!), ale nie działa
    w drugą stronę (brak "pełnej firmy" jest tylko brakiem dowodu,
    ze w momencie zakupu "chciałem to nabyć do DG").

    > Jak przerwać do błędne koło?

    Wziąć fakturę!

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2009-02-04 15:01:57
    Od: "ihi" <i...@p...hi>

    Użytkownik "Bad Behaviour" <b...@b...co.nz> napisał w wiadomości

    > pieczątkarskiego. Bo niby dlaczego mieliby wymagać czegoś, co naraża cię
    > na nieuzasadnione koszta? Widocznie mają w tym jakiś finansowy interes.

    Prowadzenie działalności generuje koszta na każdym kroku. Święty spokój jest
    więcej wart niż dyskutowanie o pieczątce.
    Mnie się mnóstwo rzeczy bardziej nie podoba od pieczątki. Warto mieć
    pieczątkę i zapomnieć o problemie.
    Przydaje się nie tylko w urzędach. Wysyłasz listy i paczki? Bardzo się
    przydaje i skraca marnowany czas.

  • 26. Data: 2009-02-04 16:51:19
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Jak Ci przyjdzie załatwić cokolwiek na poczcie np. odebrać awizowaną
    przesyłkę na firmę, to bez pieczątki ani rusz.
    IMO nie warto się za 20 zł pienić i udowadniać (słuszne) racje tylko kupić
    ładną pieczątkę i z Panem Bogiem,
    Jacek

  • 27. Data: 2009-02-04 17:04:30
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Elementem firmy są obecnie nieodłącznie: imiona (wszystkie!!) i nazwisko w pełnym
    brzmieniu, więc w wielu przypadkach wystarczy dowód osobisty lub paszport.

    No chyba, że nadawca samowolnie skróci nazwę adresata, to faktycznie mogą być
    schody.
    JaC

    -----

  • 28. Data: 2009-02-04 17:08:01
    Od: "ihi" <i...@p...hi>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Elementem firmy są obecnie nieodłącznie: imiona (wszystkie!!) i nazwisko
    > w pełnym brzmieniu, więc w wielu przypadkach wystarczy dowód osobisty lub
    > paszport.

    Co z tego, że masz rację, jak ja na poczcie stoję w kolejce za "takim" , tez
    bym chciał swoje wziąć i się wynieść, a ktoś przede mną dyskutuje... o
    pieczątce, ... a może upoważnienia nie wziął od Naczelnika :-(

  • 29. Data: 2009-02-05 22:46:20
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Daniel Stalica wrote:

    > Od ponad pół roku prowadzenia DG nikt nie żądał ode mnie pieczątki.

    Od prawie 5 lat prowadzenia DG nikt nie żądal ode mine pieczątki.

    p. m.

  • 30. Data: 2009-02-05 23:32:57
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 05 luty 2009 23:46
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gmfq7s$amh$2@news.onet.pl>):

    > Od prawie 5 lat prowadzenia DG nikt nie żądal ode mine pieczątki.

    w ciągu 9 lat prowadzenia DG wielokrotnie pieczątka się przydawała. Miałem
    nawet taki okres (2005-2007) gdzie próbowałem nie mieć, ale doszedłem do
    wniosku, że to bardzo niewygodne i do tego odstrasza kontrahentów.

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2