  • 1. Data: 2002-01-31 00:38:09
    Temat: Decyzja UC a KUP - pomocy!
    Od: "maxisyncro" <m...@p...onet.pl>

    Witam Szanowne Grupowiczki i Grupowiczów !!!

    Ponieważ od pół roku, kiedy pierwszy raz otrzymałem na tej Grupie
    konkretną pomoc, pilnie śledzę niemalże wszystkie posty, poczułem się
    upoważniony zadać kolejne pytanie.

    Sprawa jest dla mnie bardzo przykra.
    W drodze powtórnej weryfikacji zgłoszenia celnego (SAD) sprzed
    niemalże trzech lat, Urząd Celny wszczął postępowanie z urzędu
    i "skorygował" kod taryfy celnej :-(((. Oczywiście postępowanie
    zakończyło się decyzją obligującą mnie do dopłaty cła i w konsekwencji
    VAT-u. Zaznaczam, iż nie było to postępowanie karno-skarbowe,
    a jedynie prowadzone przez dział taryfikacji i opłat. Czyli jak się to
    pięknie nazywa, nie zostałem ukarany, a "jedynie" skorygowano
    wysokość należności (myta).
    Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, czy zapłacone teraz cło i VAT
    są możliwe do ujęcia w jakiś sposób w KPiR jako KUP i analogicznie
    w ewidencji VAT ???
    Jako pozbawiony praktycznych możliwości (teoretycznie mogę się odwołać
    do GUC, ale nie mam już siły przekonywać, iż nie jestem wielbłądem) obrony
    mały człowieczek chcę wiedzieć, jak takie płatności księgować ?

    Pomóżcie dobrzy ludzie zaoszczędzić troszkę kasy !!!
    Będę szczerze wdzięczny ... .

    Pozdrowienia dla Wszystkich !!!

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2002-01-31 12:29:56
    Temat: Re: Decyzja UC a KUP - pomocy!
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik maxisyncro <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a3a3jm$p5g$...@n...onet.pl...

> [...]
    > Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, czy zapłacone teraz cło i VAT
    > są możliwe do ujęcia w jakiś sposób w KPiR jako KUP i analogicznie
    ---------
    Zakładam, że otrzymałeś również decyzję US dot. VAT.
    Możesz dokonać odliczenia VAT z ww. decyzji - zajrzyj do art. 11c ust. 5
    ustawy o VAT.

    Moim zdaniem cło możesz zaliczyć do KUP w miesiącu dokonania zapłaty.

    Orka

  • 3. Data: 2002-01-31 21:24:00
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik maxisyncro <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a3ccdr$s7t$...@n...onet.pl...

    > Że zapytam - kolumna 10 albo 14 KPiR ?

    ---------
    Towar dawno sprzedany - czyli pozostaje kol. 14

    Orka

  • 4. Data: 2002-01-31 21:24:11
    Od: "maxisyncro" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Orka" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
    > ---------
    > Zakładam, że otrzymałeś również decyzję US dot. VAT.
    > Możesz dokonać odliczenia VAT z ww. decyzji - zajrzyj do art. 11c ust. 5
    > ustawy o VAT.

    Wiem, że otrzymam ... :-((

    > Moim zdaniem cło możesz zaliczyć do KUP w miesiącu dokonania zapłaty.

    Że zapytam - kolumna 10 albo 14 KPiR ?

    > Orka

    Jak zwykle, co mogę więcej przez internet, niż PRZEPIĘKNIE CI PODZIĘKOWAĆ ?

    DZIĘKI !!! WIELKIE DZIĘKI !!!!

    Pozdrawiam serdecznie !!!

    Piotrek

  • 5. Data: 2002-01-31 21:34:50
    Od: "maxisyncro" <m...@p...onet.pl>

    > Towar dawno sprzedany - czyli pozostaje kol. 14
    >
    > Orka

    Wg. mnie to lepiej !!!

    Ach Orko, najchętniej to bym Cię wycałował ;-). DZIĘKUJĘ !!!

    Piotrek