  • 1. Data: 2004-11-27 12:26:05
    Temat: Deklaracja VAT-7 złożona w terminie a zapłacony VAT następnego dnia po terminie - coś mi grozi??
    Od: Jaco <j...@p...onet.pl>

    Witam, jak w temacie, poprostu nie miałem kiedy zapłacić VATu i
    zrobiłem to 26 dnia tego miesiąca wieczorem poprzez bank internetowy,
    czy z tego tytułu powinienem zapłacić jakieś odsetki (Vat zapłaciłem w
    wysokości wykazanej na deklaracji). czy coś mi grozi, a może
    powienienem złożyć jakieś pismo w US.

    Pozdrawiam
    Jaco.

  • 2. Data: 2004-11-27 14:27:17
    Temat: Re: Deklaracja VAT-7 zoona w terminie a zapacony VAT nastpnego dnia po terminie - co mi grozi??
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

> [...]
    > czy z tego tytułu powinienem zapłacić jakieś odsetki (Vat zapłaciłem w
    > wysokości wykazanej na deklaracji). czy coś mi grozi, a może

    IMHO nic ci nie grozi, poczytaj Ordynacje Podatkowa
    Art. 54. § 1. Odsetek za zwłokę nie nalicza się:

    5) od zaległości z tytułu podatków stanowiących dochody budżetu państwa,
    jeżeli wysokość odsetek nie przekraczałaby trzykrotności wartości opłaty
    dodatkowej pobieranej przez "Pocztę Polską" za polecenie przesyłki listowej

    www.poczta-polska.pl/cennik.htm

    Traktowanie listu jako polecony 2.20 zł

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 3. Data: 2004-11-27 15:06:44
    Od: "ewa" <r...@o...pl>

    > IMHO nic ci nie grozi, poczytaj Ordynacje Podatkowa
    > Art. 54. § 1. Odsetek za zwłokę nie nalicza się:

    a skąd wiesz jaka kwota wchodziła w grę?
    i druga sprawa to ewentualne sankcje z kks
    w sumie wszystko będzie rozbijać sie o kwotę _narażenia budżetu na straty_

  • 4. Data: 2004-11-27 17:17:55
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > a skąd wiesz jaka kwota wchodziła w grę?

    Nie wiem, nie jestem wrozka. Podalem limit z Ordynacji Podatkowej, jesli jej
    nie przekroczyl to jest chyba na tyle inteligentny, zeby wyciagnac wnioski.

    > i druga sprawa to ewentualne sankcje z kks
    > w sumie wszystko będzie rozbijać sie o kwotę _narażenia budżetu na straty_

    Lol, nie wiem co powiedziec.

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 5. Data: 2004-11-27 17:45:56
    Od: Jaco <j...@p...onet.pl>

    kwota jest w sumie niewielka...

    >Nie wiem, nie jestem wrozka. Podalem limit z Ordynacji Podatkowej, jesli jej
    >nie przekroczyl to jest chyba na tyle inteligentny, zeby wyciagnac wnioski.

    >Lol, nie wiem co powiedziec.
    wyszło mi sporo poniżej złotówki przy założeniu że odsetki wynoszą
    16%/rok.

    obliczyłem to tak:
    kwota * 16% / 12 miesięcy - otrzymaną sumę dzielę jeszcze przez
    ilość dni w miesiącu czyli 30 co daje mi wartość odsetek za jeden
    dzień zwłoki ..:)

    p.s. przy okazji ma ktoś linka do Ordynacji Podatkowej?.

    Pozdrawiam i dziękuję za info.
    Jaco

  • 6. Data: 2004-11-27 19:02:48
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Plissken <p...@w...pl>
    w wiadomości <news:coa2sn$j3t$1@atlantis.news.tpi.pl> wstukał:

> [...]
    > dodatkowej pobieranej przez "Pocztę Polską" za polecenie przesyłki listowej

    A gdzieś jest napisane, że adres korespondencyjny ma być w RP? :P

    --
    MF98510 PSP provides information that should be reviewed before +++
    +++++++ Installing new systems or hardware devices. Information in

  • 7. Data: 2004-11-27 21:41:12
    Temat: Re: Deklaracja VAT-7 złożona w terminie a zapłacony VAT następnego dnia po terminie - coœ mi grozi??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Nov 2004, Jaco wrote:

> [...]
    >+ zrobiłem to 26 dnia tego miesiąca wieczorem poprzez bank internetowy,
    >+ czy z tego tytułu powinienem zapłacić jakieś odsetki (Vat zapłaciłem w

    A ile by tych odsetek wyszło ??
    Coś do 6,60 nie trzeba płacić... :)

    >+ czy coś mi grozi, a może
    >+ powienienem złożyć jakieś pismo w US.

    AFAIK nie. To *twoje* zobowiązanie :)
    Niedawno była dyskusja - zajrzyj do KKS, dopóki US się nie upomni
    a samo niezapłacenie było jednorazowe (nie jest "uporczywe") to
    nawet wykroczeniem nie jest :)
    US najwyżej ma cię na "celowniku" :)
    Sprawa byłaby inna jakby to był CZYJŚ podatek (np. z PIT-4).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2004-11-27 21:48:13
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > p.s. przy okazji ma ktoś linka do Ordynacji Podatkowej?.

    Ejj, to juz jest lenistwo z twojej strony. Masz google to uzywaj. Nic
    prostszego, np. tu http://podatki.pl/bap1.php/r290897b.htm

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 9. Data: 2004-11-27 21:50:45
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > A gdzieś jest napisane, że adres korespondencyjny ma być w RP? :P

    Hm... Te oplaty rzeczywiscie sie roznia, ale ja przyjmuje ze chodzi o RP.
    Zreszta w praktyce jest to tak, ze jak bedziesz potrzebowal jakiegos
    zaswiadczenia z US "na wczoraj" to dochodz sie wtedy z glupimi babami o
    "male odsetki", ktorych sie nie nalicza i zobasz jakie oczy zrobia ;)

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 10. Data: 2004-11-27 21:52:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Nov 2004, ewa wrote:
    [...]
    >+ i druga sprawa to ewentualne sankcje z kks

    Składam wniosek o podanie owej możliwej sankcji z KKS
    dotyczącej WŁASNEGO podatku, zapłaconego niewątpliwie
    przed terminem wyznaczonym w upomnieniu z US ;) - bo
    nie wątpię że do 26. to US upomnienia o VAT nie zdążył
    wyslać ;)

    >+ w sumie wszystko będzie rozbijać sie o kwotę _narażenia budżetu na straty_

    Tia... jakie "wszystko" ? ;)
    Bo co do odsetek to się zgadza: jak przekroczył magiczny limit...
    Ale to musiałaby byc DUŻA kwota !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)