  • 11. Data: 2004-11-27 21:55:36
    Temat: Re: Deklaracja VAT-7 zoona w terminie a zapacony VAT nastpnego dnia po terminie - co mi grozi??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Nov 2004, Plissken wrote:
    [...]
    >+ > i druga sprawa to ewentualne sankcje z kks
    >+ > w sumie wszystko będzie rozbijać sie o kwotę _narażenia budżetu na straty_
    >+
    >+ Lol, nie wiem co powiedziec.

    ...jak co, poprzeć wniosek o podanie podstawy prawnej
    cobyśmy się pouczyli :)
    Przypomnę iż jak wynikła sprawa konieczności składania PIT-4
    to też większości szczęki poodpadały... a nuż jest jakiś
    dobrze ukryty przepis... tylko ja chciałbym go WIDZIEĆ !
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2004-11-27 21:57:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Nov 2004, Jaco wrote:
    [...]
    >+ p.s. przy okazji ma ktoś linka do Ordynacji Podatkowej?.

    Wrrrr.... ;)
    www.podatki.pl
    rejestracja za darmo
    -> wcisnąć właściwy klawisz.
    Można również na odwrót - po wciśnięciu poprosi o rejestrację :)

    Jak chces "oficjalnie" - to isip.sejm.gov.pl, zapodać
    tytuł i już. Tyle, że teksty są w .PDFach a sam serwer *czasami*
    działa oooopooooorrrrrrnnnnnniiiieeeee.... !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2004-11-27 22:03:58
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > Tia... jakie "wszystko" ? ;)
    > Bo co do odsetek to się zgadza: jak przekroczył magiczny limit...
    > Ale to musiałaby byc DUŻA kwota !

    Gotfrydzie, zapomnialem po prostu dodac jakiegos emotikona po zdaniu, rece
    mi opadly. Ale dzieki za wyreczenie ;)

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 14. Data: 2004-11-28 17:33:30
    Od: "ewa" <r...@o...pl>

    > Nie wiem, nie jestem wrozka. Podalem limit z Ordynacji Podatkowej, jesli
    jej
    > nie przekroczyl to jest chyba na tyle inteligentny, zeby wyciagnac
    wnioski.

    W świetle szczegółowych wyjaśnień _jaco_ wyjdzie na to, że trochę będę się
    czepiać, ale w swoim poście najpierw kategorycznie stwierdziłeś że
    delikwentowi nic nie grozi a później przytoczyłeś ordynacje podatkową na
    potwierdzenie swojej tezy. Teraz natomiast odwróciłeś nieco kotka ogonkiem
    twierdząc, że podałeś podstawę po to żeby inteligentny delikwent sobie sam
    obliczył, czy przekroczył magiczną kwotę odsetek czy też nie. Skąd zatem
    twoja początkowa jednoznaczna teza _nic ci nie grozi_?

  • 15. Data: 2004-11-28 17:45:53
    Od: "ewa" <r...@o...pl>

    > Składam wniosek o podanie owej możliwej sankcji z KKS
    > dotyczącej WŁASNEGO podatku, zapłaconego niewątpliwie
    > przed terminem wyznaczonym w upomnieniu z US ;) - bo
    > nie wątpię że do 26. to US upomnienia o VAT nie zdążył
    > wyslać ;)

    zakładamy, że do momentu wysłania upomnienia działa _czynny żal_ a sama
    wpłata podatku jest zawiadomieniem o popełnieniu czynu zabronionego?
    Przyznam że nie bardzo chwytam _linii obrony_ przed US z tym terminem
    wskazanym w upomnieniu... Przeciez w upomnieniu US wcale nie wskazuje
    terminu wpłaty a tylko informuje, że jeżeli zaległa należność nie zostanie
    zapłacona w terminie 7 dni od daty doręczenia upomnienia, US uruchomi
    postępowanie egzekucyjne. Moim zdaniem nie zmienia to nic w temacie _termin
    płatności podatku_
    druga kwestia, to skąd wiemy, że to nie był kolejny przypadek wpłaty po
    terminie i nie łapie się to juz na _uporczywość_ w rozumieniu art.57.1 kks?

    pozdr.
    ewka

  • 16. Data: 2004-11-28 19:15:17
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > obliczył, czy przekroczył magiczną kwotę odsetek czy też nie. Skąd zatem
    > twoja początkowa jednoznaczna teza _nic ci nie grozi_?

    Ano stad, ze podalem linka do strony poczty, limit odsetek ktorych nie
    trzeba placic oraz dodalem skrot IMHO (zapewne wiesz co to znaczy).
    Minimalny wklad to podliczenie sobie tych odsetek i porownanie czy mialem
    racje czy nie. Ale ty IMHO lubisz sie czepiac, wiec jak dla mnie EOT.

    Plissken

  • 17. Data: 2004-11-28 21:11:27
    Od: "ewa" <r...@o...pl>

    > Ano stad, ze podalem linka do strony poczty, limit odsetek ktorych nie
    > trzeba placic oraz dodalem skrot IMHO (zapewne wiesz co to znaczy).

    przeciez napisałam, że to TWOJA teza (skromna czy nieskromna - tego nie będę
    rozstrzygać), no chyba, że dla ciebie IMHO = WYDAJE MI SIĘ ....
    Czepiać się nie lubię - no chyba, że ktoś się _mocno przysłuży_...
    Ale w jednym jesteśmy zgodni: ta część wątku zasługuje na EOT

    pozdrawiam
    ewka

  • 18. Data: 2004-11-29 00:17:44
    Od: " nocnyMarek" <n...@W...gazeta.pl>

    ewa <r...@o...pl> napisał(a):

    > a skąd wiesz jaka kwota wchodziła w grę?
    IMHO poczynił racjonalne IMHO założenie,
    że kwota VATu jest niższa od ~15.000,-

  • 19. Data: 2004-11-30 11:54:46
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Plissken pisze:

    > Ejj, to juz jest lenistwo z twojej strony. Masz google to uzywaj. Nic
    > prostszego, np. tu http://podatki.pl/bap1.php/r290897b.htm
    >
    > pozdrawiam,
    >
    > Plissken

    A czym to jest z TWOJEJ strony ?

    Jest ordynacja i jest w nej "zobowiazania podatkowe"
    sa tez "odsetki za zwloke"

    Ma zaplacic podatek z NALEZNYMI odsetkami...
    NALEZNE odsetki prawdopodonie wynosza w tymprzypadku 0

    Co jeszcze ? podaj choc slowo kluczowe, czego ten Google ma szukac ?

    Boguslaw

  • 20. Data: 2004-11-30 11:56:04
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Plissken pisze:

    > Hm... Te oplaty rzeczywiscie sie roznia, ale ja przyjmuje ze chodzi o RP.
    > Zreszta w praktyce jest to tak, ze jak bedziesz potrzebowal jakiegos
    > zaswiadczenia z US "na wczoraj" to dochodz sie wtedy z glupimi babami o
    > "male odsetki", ktorych sie nie nalicza i zobasz jakie oczy zrobia ;)
    >
    > pozdrawiam,
    >
    > Plissken

    A nieprawda.

    Mile panie z US nienaliczaja juz nienaleznych odsetek..
    Nawet mile panie w ZUS juz dostaly odpowiednie poleenia..

    Boguslaw