  • 1. Data: 2009-12-15 08:24:57
    Temat: Deklaracja celna SAD
    Od: "Gabi" <g...@w...pl>

    Czy deklaracja SAD jest podstawą księgowania, czy musi byc dołączona do niej
    faktura? Jak przeliczyc ja na złote? Sa na niej / na deklaracji celnej/ trzy
    różne pozycje:wartość faktury, wartość statystyczna, podstawa opłaty- każda
    inna, pogubiłam sie w tym. Dotyczy to kosztów zakupu ze Stanów
    Zjednoczonych. Pomóżcie.

  • 2. Data: 2009-12-15 12:25:15
    Temat: Re: Deklaracja celna SAD
    Od: molla <m...@g...com>

    On 15 Gru, 09:24, "Gabi" <g...@w...pl> wrote:
> [...]
    > różne pozycje:wartość faktury, wartość statystyczna, podstawa opłaty- każda
    > inna, pogubiłam sie w tym. Dotyczy to kosztów zakupu  ze Stanów

    Ależ SAD masz już złotówkach, przeliczenie wartości celnej następuje
    kursem średnim ogłaszanym w informacji służb celnych i obowiązującym
    na dany miesiąc.
    Nie potrzebujesz dodatkowego dokumentu do niego, to na jego podstawie
    moja księgowa oblicza różnice kursowe.
    Już nie pamiętam jakie tam są dokładnie pola wyszczególnione, ale
    wartość celna=wartość towaru+koszty transportu

  • 3. Data: 2009-12-15 12:54:47
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2009-12-15 13:25, molla wrote:
> [...]
    > Już nie pamiętam jakie tam są dokładnie pola wyszczególnione, ale
    > wartość celna=wartość towaru+koszty transportu

    A jak to się ma do PDOF? ;-)

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-12-15 13:52:13
    Od: "Gabi" <g...@w...pl>

    Użytkownik "molla" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]

    Już nie pamiętam jakie tam są dokładnie pola wyszczególnione, ale
    wartość celna=wartość towaru+koszty transportu

    Na deklaracji SAD w złotówkach jest obliczona jest tzw. wartość
    statystyczna, która ma sie nijak do wartości faktury , natomiast podstawa
    opodatkowania jest jeszcze inna.Zastanawiam sie która wartość przyjać?

  • 5. Data: 2009-12-29 14:36:00
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Czy kurs waluty z dnia przekroczenia granicy przez towar, czy z dnia złożenia SAD
    (czasem kurs jesz zmieniany w trakcie misiąca)?

    -----