  • 1. Data: 2009-12-14 13:29:50
    Temat: GUS Przeciętne wynagrodzenie
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    GUS: Przeciętne wynagrodzenie to wynagordzenie brutto czy netto?

    Jesli brutto to, a w ustawie okreslone jest uzaleznienie uprawnien od
    wysokosci tego wynagrodzenia, to co ma podac jako brutto osoba
    rozliczajaca sie podatkiem ryczaltowym?

  • 2. Data: 2009-12-14 13:33:44
    Temat: Re: GUS Przeciętne wynagrodzenie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    VoyteG pisze:
> [...]
    >
    > Jesli brutto to, a w ustawie okreslone jest uzaleznienie uprawnien od
    > wysokosci tego wynagrodzenia, to co ma podac jako brutto osoba

    Chodzi Ci o to, że prowadzący DG na ryczałcie nie może przedstawić
    wysokości swoich dochodów i tym samym udowodnić prawa do jakiejś
    zapomogi? W znanym mi przypadku ZUS wówczas odmówił prawa do tego
    świadczenia, ponieważ rozliczający się ryczałtem - z definicji - nie
    może udowodnić swojego dochodu. Trzeba przejść na inny sposób rozliczenia.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-12-14 13:47:48
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 14 Gru, 14:33, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > VoyteG pisze:

    >    Chodzi Ci o to, e prowadz cy DG na rycza cie nie mo e przedstawi
    > wysoko ci swoich dochod w i tym samym udowodni prawa do jakiej
    > zapomogi? W znanym mi przypadku ZUS w wczas odm wi prawa do tego
    > wiadczenia, poniewa rozliczaj cy si rycza tem - z definicji - nie
    > mo e udowodni swojego dochodu. Trzeba przej na inny spos b rozliczenia.

    Osoba o ktora chodzi ma dochod na stala umowe zlecenie - Pit 37 oraz
    wakacyjna sezonowa dzialalnnosc z ktorej dochod nikly, ale zeznaje go
    ryczaltem. Wystarczy zatem ten Pit 37 jako udowodnienie dochodu?

  • 4. Data: 2009-12-14 13:57:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    VoyteG pisze:

    > Osoba o ktora chodzi ma dochod na stala umowe zlecenie - Pit 37 oraz
    > wakacyjna sezonowa dzialalnnosc z ktorej dochod nikly, ale zeznaje go
    > ryczaltem. Wystarczy zatem ten Pit 37 jako udowodnienie dochodu?

    To taki problem socjalistycznego państwa (którego nie trzeba
    rozwiązywać w żadnym innym normalnym ustroju :) )

    Z jednej strony: niech osoba policzy sobie dochód ze zlecenia i oleje DG.

    Ale z drugiej strony nie da się: jeśli jest ryczałt, to dochód jest
    nieokreślony. Tak jak w tym znanym mi przypadku - osoba prowadzi DG z
    ryczałtem i nie może stwierdzić, że "nie ma dochodu". Jakiś może ma,
    może nie ma, ale nie wiadomo jaki. Gdyby jeszcze oprócz ryczałtu miała
    jakieś zlecenie, to tak samo - nadal nie wiadomo jaki ma dochód.

    --
    Liwiusz