    From: molla <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Deklaracja celna SAD
    Date: Tue, 15 Dec 2009 04:25:15 -0800 (PST)

    On 15 Gru, 09:24, "Gabi" <g...@w...pl> wrote:
    > Czy deklaracja SAD jest podstawą księgowania, czy musi byc dołączona do niej
    > faktura? Jak przeliczyc ja na złote? Sa na niej / na deklaracji celnej/ trzy
    > różne pozycje:wartość faktury, wartość statystyczna, podstawa opłaty- każda
    > inna, pogubiłam sie w tym. Dotyczy to kosztów zakupu  ze Stanów
    > Zjednoczonych. Pomóżcie.

    Ależ SAD masz już złotówkach, przeliczenie wartości celnej następuje
    kursem średnim ogłaszanym w informacji służb celnych i obowiązującym
    na dany miesiąc.
    Nie potrzebujesz dodatkowego dokumentu do niego, to na jego podstawie
    moja księgowa oblicza różnice kursowe.
    Już nie pamiętam jakie tam są dokładnie pola wyszczególnione, ale
    wartość celna=wartość towaru+koszty transportu