  • 1. Data: 2009-12-13 18:56:17
    Temat: Jak księgować składkę zdrowotną?
    Od: "Szerr" <s...@g...pl>

    Jednoosobowa DG, pełne księgi. Naliczam składkę na ubezpieczenie zdrowotne,
    czyli po Ma Zobowiązania wobec ZUS. Jakie radzicie konto przeciwstawne?

  • 2. Data: 2009-12-13 20:21:57
    Temat: Re: Jak księgować składkę zdrowotną?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Szerr" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jednoosobowa DG, pełne księgi. Naliczam składkę na ubezpieczenie
    > zdrowotne,
    > czyli po Ma Zobowiązania wobec ZUS. Jakie radzicie konto przeciwstawne?

    Skladke za siebie?
    A to nie jest tak, ze jest to osobiste zobowiazanie prowadzacego DG (jak
    rachunek za agencje towarzyska, czy flaszkę) i nie ksieguje sie tego
    nigdzie?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-12-13 20:25:30
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > zdrowotne,
    > czyli po Ma Zobowiązania wobec ZUS. Jakie radzicie konto przeciwstawne?

    Ewentualnie np. "Rozrachunki z wlascicielem" - na takiej samej zasadzie, jak
    wowczas, gdy pobierasz pieniadze z kasy.
    "Firma placi osobiste zobowiazanie wlasiciela" - wiec to tak, jakby
    wlasiciel pobral sobie kasiurke na balety.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-12-14 00:06:59
    Od: "Szerr" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > Ewentualnie np. "Rozrachunki z wlascicielem" - na takiej samej zasadzie, jak
    > wowczas, gdy pobierasz pieniadze z kasy.

    Dziękuję, też właśnie tak myślałem, ale wolałem się upewnić. Zaksięgowane być
    musi, bo zapłata następuje z konta firmowego.

  • 5. Data: 2009-12-14 00:41:42
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Szerr" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Dziękuję, też właśnie tak myślałem, ale wolałem się upewnić. Zaksięgowane
    > być
    > musi, bo zapłata następuje z konta firmowego.

    Ale ja o pelnej ksiegowosci wiem tyle, co (teoretycznie) ksiadz proboszcz o
    ciupcianiu, wiec neich sie jeszcze ktos wypowie.

    Pozdrawiam
    SDD