  • 1. Data: 2004-02-17 16:56:15
    Temat: Delegacje
    Od: "plustm" <p...@o...pl>

    Czy, prowadząc DG, od własnych delegacji ujętych w kosztach płaci się
    podatek?

    Plustm

  • 2. Data: 2004-02-17 17:47:57
    Temat: Re: Delegacje
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik plustm napisał:

    > Czy, prowadząc DG, od własnych delegacji ujętych w kosztach płaci się
    > podatek?

    A uwazasz że delegacja która sam sobie 'wypłacasz' to Twój przychód??

    Maddy

    --
    *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzianość ***

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-02-17 18:58:46
    Od: "plustm" <p...@o...pl>

> [...]
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzianość ***

    Mam wątpliwości, po lekturze obecnie obowiązującej ustawy o podatku
    dochodowym od osób fizycznych. Wyczytałem w niej, że (Art 21 ust.1 pkt 16b
    oraz ust. 13) od 1 stycznia 2004 r. wolne od podatku są diety i inne
    należności za czas podróży osoby niebędącej pracownikiem, gdy otrzymane
    świadczenia nie zostały zaliczone do KUP.
    Nasuwa się pytanie czy jako osoba prowadząca DG jestem też osobą nie będącą
    pracownikiem.

    Liczę na równie szybka odpowiedź

    Pozdrawiam
    Plustm

  • 4. Data: 2004-02-17 19:19:19
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Tue, 17 Feb 2004 19:58:46 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, plustm
    napisał(a):

> [...]
    > świadczenia nie zostały zaliczone do KUP.
    > Nasuwa się pytanie czy jako osoba prowadząca DG jestem też osobą nie będącą

    Polecam art. 23 ustawy pdoof:
    Nie uważa się za kup :
    "52) wartości diet z tytułu podróży służbowych osób prowadzących
    działalność gospodarczą i osób z nimi współpracujących -w części
    przekraczającej wysokość diet przysługujących pracownikom, określoną w
    odrębnych przepisach wydanych przez właściwego ministra,"

    A więc jak w/g "państwowych stawek to są kosztem - o powyżej nie.

    Mieczysław

  • 5. Data: 2004-02-17 20:03:52
    Od: "plustm" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odrębnych przepisach wydanych przez właściwego ministra,"
    >
    > A więc jak w/g "państwowych stawek to są kosztem - o powyżej nie.

    Dziękuję. Jak czytać do do końca.

    Pozdrawiam
    Plustm