eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[Długie] Likwidacja spółki, płatność faktury, wyprowadzenie... › Re: [Długie] Likwidacja spółki, płatność faktury, wyprowadzenie...
  • Data: 2006-04-15 12:01:55
    Temat: Re: [Długie] Likwidacja spółki, płatność faktury, wyprowadzenie...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 15 Apr 2006, wrote:

    > Zapis jest kierowany do MOJEJ żony (wynika to z nagłówka pisma).

    Owszem.
    Powiedz mi wobec tego skąd dedukujesz KTÓREMU wspólnikowi zapłaciła
    i DLACZEGO tak ci wychodzi?
    "Oświadczam że zapłaciłem ci xxxx zł".
    "Oświadczam że zapłaciłem wspólnikowi xxxx zł".
    W przypadku jeśli zapłata miała być przychodem spółki, zdanie
    drugie obejmuje zdanie pierwsze.
    Spojrzyj spokojnie: "tak, dałam tej pani, wspólnikowi spółki XXXXXXX,
    oświadczenie że JEJ zapłaciłam pieniądze, nie widać?"

    Z powyższego cytatu nie wynika NIC ponadto, że KTÓREMUŚ wspólnikowi
    zapłaciła - albo swojemu mężowi albo twojej żonie. I oświadcza że
    nic więcej jej nie interesuje.
    BTW: ja wiem, że ty piszesz co ona MÓWI.
    Ja się odnoszę *wyłącznie* do tego co NAPISAŁA.

    Z czysto niczym nie uzasadnionym podejrzeniem czy sprawa nie
    ma kolejnego dna.

    > Nie - wtedy spodziewałbym się zapisu mniej więcej w tej formie:
    > "...faktura została zapąłcona i pani przekazano kwotę wynikającą z tej
    > faktury"

    Owszem.
    Ale treść którą zacytowałaś temu nie zaprzecza, ze tak mogło być.

    > Ale przecież adresatem tego pisma jest moja żona i treść którą przepisałem
    > wskazuje że zapłatę odebrał właśnie ten DRUGI wspólnik, bo mowa jest o
    > osobie (w domyśle nie - adresacie pisma).

    Ha, jak na taki zapis patrzy sąd to nie wiem.
    Literalnie rzecz biorąc zapisano TYLKO to co zapisano.
    Za twoim rozumieniem pisma stoją "zwyczaje" (w prawie cywilnym
    dopuszczalne jako element oświadczeń i umów), ale... skoro już
    na noże...

    > Korzystała z programu wspomagającego prowadzenie DG - i jeżęli w nim
    > wybierze się "rodzaj płatności" jako gotówkowy - to na dole faktury
    > umieszcza zapis:
    > Zapłacono gotówką: .................. Pozostaje do zapłaty: ..........
    > W przypadku wybrania opcji "gotówka" - wpisuje kwotę w "zapłącono gotówką" a
    > pozycji "pozostaje do zapłaty" wpisuje 0.

    No to Roman IMO miał rację.
    Nikogo nie obchodzi że "program tak ma" - jest treść, jest oświadczenie.
    Argumentacja: "zawsze można było skreślić i poprawić, bo to własna
    f-ra i można ją dowolnie wypełniać ręcznie, poprawki są zabronione
    w CZYICHŚ dokumentach".

    > W takim kontekście - praktycznie każdy "mógłby mieć możliwości gdyby...."

    Chyba jednak nie :)

    > znalazł pracę ...... czyli: "szanowny banku - jak brałem pożyczkę CHCIAŁEM
    > ją oddać, jeżeli znalazłbym pracę - ale na razie mi się to nie udaje -
    > przykro mi".

    Zdaje się że to muszą być realne możliwości - jakby miał realną szansę
    na konkretną pracę (umowa wstępna albo co) to może tak.

    > Oczywiśćie, to ułomność i cecha ludzka - zapominanie.
    > Ale dwa wezwania do zapłaty - raczej wyrabiają "przypomnienie" ;)

    Acha :)

    > moją żoną był "na bieżąco" - zresztą on sam to mówił kilku osobom że nie
    > podważa tego iż są winni mojej żonie pieniądze

    No to przynajmniej mojej wersji dywagacji możesz się nie obawiać :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)