    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Do G.Smolika i nie tylko... - prośba o pomoc!!!
    Date: Fri, 19 May 2006 15:16:45 +0200

    On Fri, 19 May 2006, pt wrote:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał

    [...]
    > Już nic z tego nie rozumiem. Jedne przepisy a różna interpretacja? Czy to
    > jest dopuszczalne?

    Zauważ że "interpretacje ustne" (a o takich piszesz) mają śladową
    moc sprawczą: jak udowodnisz że ktoś ci głupot nagadał?
    Wartość mają interpretacje udzielane *pisemnie* - za
    opłatą skarbową, one są sprawdzane przez Izbę Skarbową
    i jak się czyta to wcale niemało jest zmienianych.
    Ba, niekiedy nie mogę wyjść z podziwu jak pierwotną interpretację
    wywiedziono :) skoro w przepisach jest co innego.

    > Dzwoniłem dziś do 2 innych US w innym mieście pod które niestety nie
    > podlegam i według nich (oni nie powiedzą jednoznacznie tylko im się WYDAJE!)

    :)

    > że rzeczywiście umowa kupna -sprzedaży nie powinna tu mieć zastosowania bo -
    > wspólnota majątkowa. I nie mogę po opłaceniu podatku z remanentu
    > likwidacyjnego wystepować już jako firma.
    > Ale jakim sposobem małżonka ma towar wprowadzić do swojej firmy jako
    > remnent początkowy to tego nie wiedzą.

    IMO ma zastosowanie zasada, jak to mówią: "najprostsze rozwiązania
    są... najprostsze" ;)

    Pytania dostałeś: CZYJ jest ten towar?
    CO się ujmuje w remanencie początkowym?

    Wnioski? - ja się nie znam to nie wiem ;)

    > Według nich to bardziej prawniczy
    > sposób(KRiO; KC), może protokół przekazania, może coś innego..!
    > W każdym razie ma być poprawnie. A u mnie w US tylko umowa....!!!

    "umowa"? Czego?
    (tak, ja wiem, pisałeś - zakupu, czyli rzecz niemożliwa).

    > I rób tu człowieku człowieku co chcesz!

    Dokladnie tak jest.
    Jak coś będzie nie tak przyjdzie się bronić przed US/IS/UKS i na
    deser WSA/NSA.
    Dlatego jesteś zaganiany żeby przeczytać PRZEPISY.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)