    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Do G.Smolika i nie tylko... - prośba o pomoc!!!
    Date: Mon, 22 May 2006 11:01:49 +0200

    On Sun, 21 May 2006, SZYMBUD wrote:

    > Chociaż przed chwilą znalazłem:
    >
    > http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/c2e1
    > d423f167120/fe090d9da8fd4dd1?lnk=st&q=towar+po+likwi
    dacji+DG&rnum=2&hl=pl#fe
    > 090d9da8fd4dd1
    >
    > Zakładając że jest wspólność majątkowa, stan byłby taki:
    > - majątek na stanie DG mężą jest majątkiem WSPÓLNYM
    >
    > os stycznia roku ubiegłego (bodajże 12, ale mogę być w błędzie)właśnie
    > nie jest
    > zmienił się kodeks rodzinny, wg którego nabycie czegoś w ramach
    > działalności gospodarczej skutkuje faktem, że jest to przypisane do
    > prowadzącego działalność - głośno było o tym w ub.roku
    >
    > No i teraz znów nie wiem co robić........!!!!!!?????

    A moją ówczesną odpowiedź (niektórzy twierdzą że to niegrzecznie
    odpowiadać pytaniem, ale co ja mogłem innego zrobić ? :)) to
    widziałeś?
    Spytam raz jeszcze: "Skąd wniosek że to *jest* majątek odrębny ??"
    Jakby Gonia coś znalazła to by (wtedy) zgłosiła :)

    Mi z cytatu z przepisu (załączyłem w ówczesnym wątku) wynika
    wyłącznie inna zasada odpowiedzialności - i tyle.
    Omylny jestem, ale poproszę o wskazanie gdzie jest błąd.

    Mamy coś w stylu udziału w S.C.: przecież majątek wsadzony
    do S.C. nie przestaje być majątkiem wspólnika.
    Tyle że prawo egzekucji "osobistej" *nie* przysługuje wobec
    skladników owego majatku - a najwyżej udziału jako takiego.
    W drugą stronę (dla posiadających prawa z zobowiązania S.C.)
    tego ograniczenia nie ma: wierzyciel "z S.C" "przyjść i wziąć".
    To i dla małżeństwa coś podobnego wymyślili (choć raczej
    w drugą stronę działającego, podobieństwo jest w różnicy
    prawa do żądania zaspokojenia), skądinąd słusznie bo to że
    małżonek mógł się sprzeciwić wydaniu skladnika majątku DG
    (również jeśli w ramach DG drugi małżonek jak najbardziej
    słuszną umową zobowiązał się np. do sprzedaży) było ... no dziwne.

    Popatrz na to tak: zamówiłeś "w firmie" (u osoby prowadzącej DG OF)
    towar. Dałeś zaliczkę. Zadzwonił że "przywieźli". Bierzesz towar.
    A tu przylatuje zona prowadzącego DG i mówi że "nie da".
    Nie bo nie - bo ona nie wyraziła zgody na to żeby małżonek coś
    sprzedał z majątku wspólnego. I nic ją to nie ochnodzi że ona
    nie prowadzi DG, a małżonek już przedpłatę wziął i się zobowiązał.
    Nie bo nie - bo ona nie wyraziła...
    :)
    Dlatego IMO & AFAIK zmieniono przepis :) o tyle że *nie jest
    potrzebna zgoda* małżonka, na dysponowanie majątkiem wspólnym
    ujętym w DG, którym rozporządza prowadzący DG

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)