  • Data: 2008-06-15 00:18:00
    Temat: Re: Dotacja z UP - de minimis
    Od: "fi_ona" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek"

    > Sprawa dotyczy dotacji z urzędu pracy na rozpoczęcie działalności.
    > Jak rozliczyć taką dotację księgowo PIT, VAT.

    > 1. Czy te faktury to koszty (KPiR)?
    Tak- faktury na kwotę do 3500 zł można wliczyc w koszty.

    > 2. Czy mogę odliczyć VAT (VAtowiec)?
    Tak

    > 3. Czy komputer za 5kł amortyzować czy jednorazowy koszt?
    Amortyzowac, ale raty nie są kosztem - bo pieniadze z dotacji.

    Powyzsze wiem od mojej ksiegowej - ponoc w ustawie o PDOF jest ustęp mówiący
    o tym, ze jesli amortyzacja i pieniądze z dotacji to nie mozna rat wliczac w
    koszty działalności.

    Dopiero rozpoczynam - podobnie jak Ty - wiec moge sie mylic.

    Jesli dowiesz sie czegos więcej - napisz w wątku :)

    --
    pozdr
    fi_ona